Avatar billede per2edb Guru
11. december 2023 - 10:59 Der er 3 kommentarer

sende mailer via outlook til en specifik mappe hos modtageren

Jeg ønsker at sende mailer via outlook til en specifik mappe hos modtageren
Evt ved et mærke i subject linien.  Eks  #PO 123456

Har i evt et link til en beskrivelse af hvordan det kan laves
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2023 - 11:12 #1
Du kan ikke styre hvordan modtageren skal modtage en mail (pyha - tænk på hvad spammere så kunne gøre... :-)

Men modtageren kan oprette en regel der som du ønsker, leder efter et søgeord i titel-linjen, og herefter behandler mailen (lægger den i en mappe).

https://support.microsoft.com/da-dk/office/konfigurer-regler-i-outlook-75ab719a-2ce8-49a7-a214-6d62b67cbd41
Avatar billede per2edb Guru
11. december 2023 - 11:31 #2
1000 tak
Jeg skal selvfølgelig have adressen fra modtageren
I praksis ønsker vi fra en kunde at få et ordrenummer samt adresse hvortil korespondance sendes
Avatar billede martens Guru
14. december 2023 - 06:27 #3
Kommer lige med et lille indspark til dette:
Husk det også muligt at oprette regler, hvis der er tale om en fællespostkasse ( shared mailbox på en Exchange-server …)

Regler er guld værd i det daglige arbejde !