Avatar billede prox1 Forsker
12. december 2023 - 09:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optage stream fra Boxer/Norlys på PC

Jeg er dødtræt af at tv-udbydere ikke tillader at man optager en udsendelse for at se den senere -Det er især sport der sendes latterligt sent
Det har tidligere været muligt at skærmoptage (screen-record) et program, men det er nu også forhindret. Billedet er sort :/
Er der nogen der kender et program som kan optage en stream live, eller en browser som ikke laver blackout når man bruger tasten PrtScr
Det vil nemlig så stadig være muligt at screen-recorde med pågældende browser.

pfh tak
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2023 - 10:44 #1
Jeg bruger antenneløsning fra Boxer og har en Humax boks der kan optage programmer. På tv med kortlæser kan jeg kun optage de gratis kanaler der ligger. Betalingskanaler jeg optager, holder kun kort tid og slettes automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2023 - 10:49 #2
Måske sådan noget https://www.electrola.dk/humax-bxr-hd-plus du skal bruge. Kan se der er netværks tilslutning bag på boksen.
Det er kun et gæt dog
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2023 - 11:44 #3
bemærk, at pga rettigheder, så kodes det optagne program, så det kun kan afspilles fra samme enhed - man kan ikke dele optagelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2023 - 13:05 #4
#3 Det er rigtigt. Og det står også i vejledningen under "bemærk" i linket :-)
Avatar billede prox1 Forsker
13. december 2023 - 03:32 #5
Tak for jeres chime-in, men jeg har desværre ikke udtrykt mig præcist nok.
Jeg har ikke nogen 'box', jeg ser udelukkende mit tv på Norlys' hjemmeside hvor man har de kanaler man har købt, til rådighed i sin browser -Altså hvad man kunne kalde Norlys' 'Play-løsning', hvis vi skulle sammenligne det med DR' eller TV2 (svinedyre) TV2-Play.
Jeg har tidligere brugt en skærm-recorder til at optage det der ses på computerskærmen, men det er heller ikke muligt længere (Hvorfor vil de dog forhindre dét :(  -Desuden er det såvidt jeg kan skønne, ikke i overensstemmelse med EU regler for digitalt indhold, for deri hedder det at man har RET til en kopi til PRIVAT brug -Nå ikke emnet..)
Men det er altså streamen som jeg gerne ville optage, måske bedre udtrykt vil jeg optage det som kan ses i browseren, på deres hjemmeside.
Jeg håbede på at der var een der havde samme problem, og som havde fundet et program eller en browser, som stadigvæk virkede
(NB. Jeg kan ikke få VLC' stream-capture til at virke. Filen er tom)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 07:03 #6
Ja stream er krypteret og derfor kan indhold af fil ikke bruges videre. Der er lan stik på den boks jeg viste. Jeg ved dog ikke om det stik kan optage det der kommer fra nettet eller hvad stikket bruges til.
Boxer vil godt have du optager men det skal være på godkendt udstyr til formålet.
Avatar billede martens Guru
13. december 2023 - 07:47 #7
Prøv lige dette : https://www.techsmith.com/screen-capture.html

Jeg kan orientere om at det kræver et godt bestykket grafikkort at grabbe i høj opløsning...
Ellers kommer det til at hakke en hel del ved afspilning..

Optog nogle etaper af Tour de France for at teste det ...
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. december 2023 - 08:05 #8
Kan https://tv4ever.net/ mon bruges?
Avatar billede prox1 Forsker
14. december 2023 - 08:30 #9
Mange tak til alle for jeres gode indput. Jeg valgte at gå med @Martens løsning og det er muligt at optage screen i udsnit i en ..rimelig kvalitet, men kun med firefox som browser.
Tak for assistancen!