Avatar billede skaanning Seniormester
13. december 2023 - 07:12 Der er 1 kommentar

Filter i Excel

Hej har en excel fil med en masse data i, så det sker at der at man bruger filtre til disse data, men hvordan sikre jeg mig at filen ikke kan lukkes med aktive filtre ?
Håber at i kan hjælpe mig dette for hvis jeg gemmer data i denne fil via en userform og der er aktivt filter bliver dataene ikke gemt.
Avatar billede MaxZpaD Professor
13. december 2023 - 08:47 #1
Det kan løses med VBA (makro) via en Workbook_BeforeClose event.
Dvs., at før filen lukkes, sørger en makro for, at filtrene "cleares".