Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. december 2023 - 10:22 Der er 14 kommentarer

Chrome er blevet norsk

Selv om sproget i Chrome står til dansk, får jeg norsk menu og søgningerne finder norske wecsite
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 11:14 #1
Hvis du i browser kopierer dette ind
https://www.google.com/preferences
kan du tjekke dine søgeindstillinger under andre indstillinger. Måske der her er norsk aktiveret i stedet for dansk
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2023 - 12:10 #2
i chrome åbn dette link chrome://settings/languages
og så ud for Dansk klik på de tre prikker, og vælg 'vis google chrome på dette sprog'
Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. december 2023 - 12:14 #3
Som jeg skrevstår den til dansk
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 13:42 #4
Hvis alt står til dansk i både forslag 1 og 2 ville jeg scanne computeren for snavs med Malwarebytes da pc kan have blevet highjacked.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2023 - 13:49 #5
Du skal også overveje om du eks. benytter VPN. Tjek evt. med adressen https://whatismyipaddress.com/ - for at set hvor Google ser din IP kommer fra.

Med visse indstillinger låser Google Chrome nemlig til det land hvorfra din IP adresse er registreret.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. december 2023 - 14:34 #6
Det er både tablet og smartphone
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 14:40 #7
#6 Fedt hvis sådanne oplysninger også stod i spørgsmålet så man ved hvilke enheder der er tale om helt fra start af.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 14:53 #8
Hopper af her.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2023 - 14:56 #9
Men så prøv at tjekke både tablet og smartphone med de givne råd ;-)
Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. december 2023 - 17:22 #10
Det er søgesproget der står til norsk, og når jeg ændrer det til dansk gemmer den det ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2023 - 17:36 #11
ios eller android?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. december 2023 - 18:22 #12
Android
Avatar billede Erik K Ekspert
16. december 2023 - 15:15 #13
En mulighed er, at du har en anden sprogindstilling på din telefon, som overstyrer Chromes sprogindstilling. For at tjekke dette, skal du gå til Indstillinger > System > Sprog. Under systemsprog skal du kontrollere, at dansk er det første sprog på listen. Hvis ikke, skal du trække det op til førstepladsen.
Under Appsprog kan du vælge sprog for de forskellige apps - herunder også Chrome.
Du kan også prøve at slette data og cache i Chrome:
Åbn Indstillinger på din telefon.
Tryk på Apps>Rul ned og tryk på Chrome>Tryk på Lagerplads og cache>Tryk på Ryd lagerplads og Ryd cache.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. december 2023 - 09:25 #14
Jeg er næsten blevet helt dansk, nu er det kun den øverset linie i søgeresultatet der er både dansk og borsk