Avatar billede fjorbak Seniormester
15. december 2023 - 13:30 Der er 5 kommentarer

Foto til mail

Hej gutter

Jeg mener at før i tiden kunne man i outlook bestemme str. på billeder eller kunne lave dem om til mindre mb hvad gør man idag når man sender billeder er  ikke ude i at skal købe et eller andet billedprogram
men julehilsen

Jan Fjorbak
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 13:54 #1
Du kan sende op til 5 GB gratis på den måde her https://www.filemail.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 14:03 #2
Avatar billede klaudi Ekspert
15. december 2023 - 14:31 #3
Du kan f.eks. bruge MS PowerToys, det er en masse tilføjelser til windows, der er en udvidelse der hedder Image Resizer med den kan du mindske billerne.
"Image Resizer is a Windows Shell extension for quickly resizing images. With a simple right click from File Explorer, resize one or many images instantly."

Kan hentes her https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2023 - 14:32 #4
Du kan stadig reducere str. på billeder, du sender fra Outlook (måden afhænger lidt af din Outlook version).
Men i seneste versioner, kan du blot vedhæfte dine billeder, og når de er tilføjet, trykker du på "Filer", og der vil du under "Oplysninger" kunne se et afkrydsningsfelt, og der markerer du "Rediger store billeder, når jeg sender denne meddelelse".
Derefter trykker du på send (som normalt), og dine billeder bliver så reduceret i str. ved afsendelse.
Eneste ulempe er, at man ikke selv kan bestemme reduktionen i str.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. december 2023 - 18:21 #5
En anden mulighed er i stifinder at højreklikke på billedet og vælg send til postmodtager så giver styresystemet dig nogle størrelsesmuligheder.