Avatar billede melli Juniormester
17. december 2023 - 19:54 Der er 4 kommentarer

Netflix undertekster

Hej.
Jeg hører ikke så godt, så jeg har brug for undertekster, men når jeg ser danske film på Netflix, er der nogle irriterende firkantede parenteser, f.eks:
[Mand] Hvem ringede?
[Kvinde] Bare en ven.
Er det muligt at slippe af med disse parenteser?
Jeg har selvfølgelig været inde på min profil, hvor jeg kan ændre forskellige ting, men tilsyneladende ikke det, jeg vil.
På forhånd tak,
Melli
Avatar billede puren Ekspert
17. december 2023 - 20:21 #1
Ring til Netflix på:
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. december 2023 - 20:22 #2
Jeg har kikket lidt på nettet, men har ikke fundet noget.
Mit gæt er at de omtalte parenteser er med for at tydeliggøre hvem der siger hvad, i den aktuelle situation.
Men måske har nogen her på eksperten, en bedre forklaring.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. december 2023 - 21:09 #3
Det har jeg også set nogle gange, uden at jeg helt præcist kan huske hvornår. Jeg set det normalt via min android mobil, men i sommerhuset bruger vi den indbyggede app i tv.et, og jeg tror faktisk, at det er der jeg har set fænomenet.
Det tyder på, at der er slået noget tekst til for hørehæmmede, og det er ikke helt på samme måde, at man ændrer tekstningen på iphone, ipad, android osv, så prøv at se her, om der ikke er noget du kan bruge.
https://help.netflix.com/da/node/372
Her står bl.a. den specielle måde, hvis det er på et tv.
Avatar billede melli Juniormester
18. december 2023 - 09:42 #4
Det kan nok ikke lade sig gøre at slippe for disse overflødige beskrivelser, men tak for forsøget.