22. december 2023 - 08:45 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Outlook kan ikke få gmail til at virke

Hej jeg har indkøbt ny comp, og dertil Office 2019 professional plus.
kan ikke få oprettet min mail med de to Gmail kontoer jeg benytter.
har brugt hele aften i går på dette. :-(

1. min gamle pc virker Gmail i Outlook (der har jeg også Office 2019 professional plus)
2. Start med at åbne Outlook på ny pc hvor den vil have mail og kode dertil
3. vil ikke acceptere mail og kode, jeg ved disse er korrekte med 100%
4. læser lidt på nettet og finder ud af at google vil have man skal lave en kode på google kontoen.
5.Jeg gør så dette men del vil heller ikke acceptere denne, jeg finder ud af jeg ikke kan kopirer koden den skal skrive ind manuelt uden mellemrum.
6. stadig fejl
7. opretter en ny Profil i Outlook og prøver så der, der oprettes nu en pst fil med mailkontoen.

8. FÅR denne fejl ved send/modtag

[ Opgaver Fejl

Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for Solvang13@gmail.com. rapporterede en fejl (0x800CCC0E): 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for Solvang13@gmail.com i Outlook. Fejl! Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.' ]

Har prøvet at afinstallere Office og reinstallere men indstillinger kommer tilbage.

Kan man resette outlook så den starter op fra scratch?
22. december 2023 - 08:51 #1
App-adgangskoder
Med app-adgangskoder kan du logge ind på din Google-konto i ældre apps og tjenester, der ikke understøtter moderne sikkerhedsstandarder.

App-adgangskoder er mindre sikre end opdaterede apps og tjenester, der bruger moderne sikkerhedsstandarder. Inden du opretter en app-adgangskode, bør du tjekke, om det er nødvendigt for at logge ind i appen.
22. december 2023 - 08:53 #2
bemærk win 11 gamle pc win 10
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 10:04 #3
Hvis du har Google Chrome på din pc, kan det være en fordel i denne at være logget ind på Google kontoen. Det er så samtidig en test af din mailadresse og kodeord ;-)
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 10:06 #4
22. december 2023 - 10:36 #5
22. december 2023 - 10:37 #6
Der opstod en fejl

Vi kunne ikke oprette Outlook-datafilen. Kontroller, at disken, du gemmer på, ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug.

Du skal muligvis ændre indstillingerne for Gmail. Lær hvordan

Er du ikke xxxxxxxxx@gmail.com?

Skift kontoindstillinger
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 10:56 #7
Jeg har nok ikke flere løsningsforslag, men bare for fuldstændighedens skyld:
Du opretter mail som IMAP og med serverindstillinger svarende til IMAP?
Når du logger ind på kontoen logges ind via browser, der automatisk åbner?
Har du forsøgt med app-specifik kodeord?
22. december 2023 - 11:11 #8
Jeg kører program ver. af Office 2019 - ikke 365 ikke browserbaseret
jeg har prøvet at oprette med IMAP indstillinger

imap.gmail.com ssl/tls 993
smtp.gmail.com ssl/tls 465

samme indstillinger som på den gamle pc.
men nix putte

Ja jeg har prøvet at oprette en app kodeord i Google instillinger
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 11:19 #9
En sidste ting. Afinstallerede du de præinstallerede Office programmer inden du installerede Office 2019? Det bør man gøre, så der ikke er rester af noget Microsoft Office365, der kan kontaminere den nye installation.
På trods af dine udfordringer vil jeg alligevel ønske dig en god Jul.
22. december 2023 - 11:32 #10
der var 365 men om det var aktiv ??? , men det opdage jeg først da jeg havde installeret 2019
kan jeg ikke reset det skide Outlook der må hænge et og eller andet
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 11:45 #11
Ved ikke om dette link kan hjælpe, men prøv

https://www.youtube.com/watch?v=PApI0DcaDlc
22. december 2023 - 12:22 #12
Så var den der jubii.............
gik til app valg af Office 2019 vælg reparer online
men så skulle jeg geninstallere
startede Outlook men den startede op som før
brugte så det med at vælge ny profil som i videoen
Så kom der gang i sagerne, da jeg genstartede Outlook
valgte min mail nr. 1 ............... bom så var den der
valgte så yderligere mail 2 ....... bom så var den der

Det har så også lige gjort mig gråhåret..  LOL

Nu kan jeg jo ikke give point som i helt gamle dage men du får tak INK
Den sidste løsning har redet Julen
god jul og godt nytår
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 12:35 #13
Det med point er ligegyldigt, men du må gerne markere #11 og #12 som løsninger, så andre evt. kan få glæde af det.
22. december 2023 - 12:35 #14
Ja så gik der ged i den, jeg troede jeg kunne slette gamle profiler
nu fik jeg kun den ene oprettet, den anden vil den have en kode til OMG
22. december 2023 - 12:41 #15
En genstart og jeg er kørende igen

det er sku noget af en omgang at købe nu laptop.............................