Avatar billede askalot Mester
22. december 2023 - 12:50 Der er 7 kommentarer

Macbook air - skærm ødelagt, hvad kan jeg gøre

Hej min datter har fået ødelagt skærmen til sin macbook air.

Når man starter computeren, kan man nogle gange se liillesmule af skærmen, og det lykkedes os på et tidspunkt at komme hen til noget med en "targetdisk".. vi prøvede at forbinde til en anden mac med USB-c men vi kom ikke rigtigt videre. (target dsik kom ikke frem på den "nye" mac)

Modellen er: A1932 - EMC 3184.

Af tilslutnings muligheder har den kun 2 USB-c porte.

Jeg har købt en USB-C til HDMI adapter, men når jeg tilslutter den til fjernsynet, kommer mac skærmen ikke frem.. ( skal jeg evt trykke på en bestemt knap??)

Nogle ideer til hvad vi kan prøve?
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 13:04 #1
Du har sikkert allerede googlet denne
https://support.apple.com/da-dk/guide/macbook-air/apd8cdd74f57/mac

Når du tilslutter til et TV skal du selvfølgelig vælge source svarende til den valgte HDMI indgang. Nogle TV gør det selv.

Jeg har ikke lige fundet tastekombinationen, der giver signal på HDMI, men leder videre.
Avatar billede askalot Mester
22. december 2023 - 13:05 #2
Hej INK, tak for svar.. ja jeg mente knap på mac'en .. jeg er på den rigtige HDMI kanal på fjernsynet :)
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 13:13 #3
https://support.apple.com/da-dk/102501

Kan måske give et hint. Tror ikke der er en tastekombination.
Avatar billede askalot Mester
22. december 2023 - 13:46 #4
Jeg får skærmen frem på TV når computeren vil i "gendannelsesassistent".. men når vi genstarter efter vil den ikke længere sende signalet :/
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2023 - 15:12 #5
Du kan evt. kontakte Apple, der sikkert kan hjælpe. De har en support på telf.

Se mere her
https://getsupport.apple.com
Avatar billede Wombat Juniormester
09. januar 2024 - 18:34 #6
Hvor gammel er den?
Avatar billede TechDoktoren Praktikant
11. marts 2024 - 22:31 #7
Sæt din Macbook Air til med HDMI som du selv nævner
Start enheden.
Under opstart luk skærmen i
Det vil nogle gange få macbooken til at starte på den tilsluttede skærm.

Giv det nogle forsøg. Nogle gange virker det andre gange gør det desværre ikke :(

Jeg driver en virksomhed som laver reparation, der kan vi være behjælpelige hvis du er ude i en reparation. Selvfølgelig afhængig af hvor vigtig dataen er :)

https://www.techdoktoren.dk/reparation/