Avatar billede bpnorskov Juniormester
23. december 2023 - 12:43 Der er 6 kommentarer

Indlæsning af gammelt bogføringsprogram

Vi har en gammel pc der er holdt op med at fungere, hvorfor vi har brug for at indlæse vores regnskabsprogram, Concorde 5, på vores HP pc, der kører på Windows 10.
Det kan ikke lade sig gøre uden videre, da programmet har 32 bits og pc'en 64 bits.
Er der en løsning?
På forhånd tak!
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
23. december 2023 - 12:55 #1
Da.  Det burde nu kunne lade sig gøre, men ellers skift til Uniconta, lavet af samme team som lavede C5.  Du kan hente en kopi her:  www.addcon.dk.  Tryk på Erik Damgaards næse og du kan registrer og downloade.  Alle data kan konvergteres direlte fra C5 til Uniconta.

Eller kan du installere WM Workstation12 + en Win 7, så laver der en Windows 7 maskine inden i din Windows 10.  På denne Win 7 installerer du din C5.

God fornøjelse
ADDCON

P. Agger
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2023 - 13:16 #2
#1 Mit Bitedefender antivirus brokker sig når man trykker på det link du har lagt, bare til en advarsel for spørger.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2023 - 13:23 #3
Bruger du Defender på din pc eller andet AV program? Prøv evt at midlertidigt slå antivirus fra, og se om den så kan komme på.
Der er lidt inspiration her fra en tråd fra Microsoft. Prøv at se om du kan bruge tip derfra.
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/all/windows-10-og-concorde-c5/d0c684d2-db26-4646-aa86-e4ed06cd319c
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2023 - 13:29 #4
En alternativ løsning kunne være at sætte en hdd ekstra i og på den installere Windows 10 32 bit på den, og kun bruge bogføring på den disk. Man burde få en boot menu hvor men vælger hvilket system der skal bootes fra. Din licens gælder for både 32 og 64 bit system. Hvis du henter og opretter en 32 bit usb fra Microsoft siden, og installerer med den så lander den i 32 bit.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man henter værktøjet på siden og kører det. I menuerne vælger man 32 bit. Man skal have en 8 GB usb til formålet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. december 2023 - 13:49 #5
Prøv evt. at åbne programmet med kompatibilitetstilstand. Det giver mulighed for at køre ældre programmer i Windows10
Avatar billede bpnorskov Juniormester
27. december 2023 - 18:59 #6
Tak for svar. Det lykkedes at få gang i den gamle pc efter en grundig indvendig rengøring.