Avatar billede bpnorskov Juniormester
24. december 2023 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brændt sammen??

Vi har en ældre pc, som vi ikke kan åbne. Når vi tænder, bliver blæseren ved med at køre, og der kommer nogle bip i starten. Men den åbner ikke op.
Er det tegn på, at den er brændt sammen, eller hvad kan problemet være?
På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2023 - 12:59 #1
Sammensætning af bip fortæller hvad fejl er. Det er enten ram fejl eller grafik.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2023 - 13:06 #2
Med strøm afmontetet tjek hvordan den ser ud indvendigt.  Er den beskidt  rens den med trykluft pp dåse.
Tag ram ud og rens kontakt flader med isopropyl alkohol og tør flader af med et stykke rent printer papir og genmonter i pc. Håber det løser problemet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. december 2023 - 21:14 #3
Her er en liste over de forskellige bip-koder:

https://v5.dk/arkivet/pc-beep-bios-codes-koder.html