Avatar billede mike Praktikant
27. december 2023 - 12:08 Der er 6 kommentarer

USB sticks

Jeg havde gemt en backup af hele min PC til bootable restore.
2 stk. endda 38 GB Troede jeg??
ca 10 år efter er de begge tomme.
Helt, de skal formateres.
Hvorlænge holder sådan en USB lagringen da?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. december 2023 - 12:21 #1
På en ordentlig stick vil data holde tilnærmet ubegrænset. På de billige kan data forsvinde allerede efter få dage.

Og så var der masser af sager om forfalske sticks, solgt som mærkevare, med ganske lille kapacitet, men solgt som meget større, og manipuleret til at se ud som høj kapacitet, men som så overskrev din egen data...

Har man købt en stick til en for god pris, er der stor risiko for at den ikke er prisen værd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. december 2023 - 12:22 #2
En anden mulighed er at din backup lige i et specielt format, der kun kan genkendes af selve backup programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2023 - 21:21 #3
Jeg er enig i #1 og #2.
Avatar billede mike Praktikant
28. december 2023 - 13:24 #4
Det er mig igen. Tænkte om man kunne få en anbefaling af en stick og hvor den købes??
Thanks VH Mike
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2023 - 13:31 #5
Hej Mike. Du får ikke anbefaling af usb stick herfra
Jeg ville ikke bruge det medie til at gemme mine personlige data og systembackups. Jeg gemmer mine ting på 3 destinationer hvor det er HDD der er lagres på (2 stk computere og en ekstern harddisk)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. december 2023 - 18:06 #6
Køb Kingston eller verbatim hos en anerkendt internet butik.