Avatar billede per2edb Guru
28. december 2023 - 14:51 Der er 5 kommentarer

combobox sættes så man kan sortere Listen

Kan i hjælpe

Kan en combobox sættes så man kan sortere Listen  (stikende/faldende)
Avatar billede Gustav Ekspert
28. december 2023 - 15:09 #1
Ja, men sortering skal angives i dens RowSource.

Husk også, at man kan bruge en speciel type funktion (Access kalder den Callback) som RowSource:
https://github.com/GustavBrock/VBA.Callback
Avatar billede per2edb Guru
28. december 2023 - 18:39 #2
Du skriver  i RowSource.
Jeg benytter SQL så det vil sige Order By
Dem har jeg 100 vis af, men der er sortering fastlagt på forhånd

Det jeg søger er en sortering pr feld når jeg klikker på det i toppen af listen
Avatar billede Gustav Ekspert
28. december 2023 - 19:28 #3
Det tror jeg ikke, man kan. De gange, jeg har haft brug noget lignende, har jeg brugt kode til at modificere sortering i kilden.
Avatar billede per2edb Guru
29. december 2023 - 08:44 #4
Jeg bruger også kode men det er "tungt"
Her har Access en mangel
Dyere fabrikater f.eks Oracle har det indlejret
Jeg prøver at sætte det på ønskelisten ti MS Access (Men mon det hjælper)
Avatar billede Gustav Ekspert
29. december 2023 - 13:35 #5
Ønskelisten bliver læst, ved jeg, men der bliver prioriteret hårdt.