Avatar billede nu_igen Professor
28. december 2023 - 19:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Slette filer i ipad arkiver?

Hej. Jeg vil gerne slette filer i mappen Arkiver. Google siger at jeg kan taste vælg og derefter slette det valgte.
Jeg får slet ikke optionen vælg. Hvor finder jeg den?
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2023 - 09:24 #1
Når du går i "Arkiver" på din iPad, skal du først vælge en placering. Det kan være eksempelvis "iCloud Drive" eller "Seneste". I øverste linie kan du trykke på "Vælg" og dernæst markere de filer, du ønsker slettet. Tryk dernæst på skraldespanden for at slette.
Avatar billede Richard Thune Forsker
29. december 2023 - 09:25 #2
Arkiver er ikke en mappe, men en app der viser indholdet af flere (de fleste online) lagerpladser. Har du helt check på hvor de filer du vil slette reelt er lagret? Mange af de filer Arkiver viser er kun ikoner og selve filen ligger på online lageret,
Hvis du har check på dette er der to muligheder. For at slette en fil holder du fingeren på den til der dukker en menu op hvor muligheden slet er i bunden. Vil du slette flere skal du ganske rigtigt bruge vælg, som er oppe i toppen lige til venstre for søgefeltet. Når du trykker på vælg får ikonerne en cirkel i nedre del, og trykker du på ikonen kommer der et checkmærke i cirklen, der er en menulinje med handlinger (som vil påvirke alle filer med checkmærke) forneden på skærmen. Oppe hvor vælg var er der nu en OK knap som kan bruges til at forlade vælg-mode uden at forårsage skade.
Avatar billede nu_igen Professor
29. december 2023 - 10:11 #3
Tak for svarene. Glad for løsningerne👍🏻