Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2024 - 19:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows lyde

Windows 11 pro opdateret.
Jeg har nu igen slettet windows default lyde. som så mange gange før.
Men efter et stykke tid kommer de igen, helt uden min medvirken.
Jeg finder de lyde barnlige og irriterende. Kan der gøres noget?
Det samme gælder muse pilen. Jeg vælger en anden, end den fra windows,
men efter et stykketid, kommer windows kedelige, hvide pil tilbage.
Man kan med rette sige, at det da er et mindre problem, men jeg har aktive højtalere, hvor der er skruet godt op for lyden, og så knalder windows lyde meget igennem.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2024 - 19:27 #1
Angående musen har jeg valgt denne indstilling!
https://ibb.co/njRRzcH
Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2024 - 19:31 #2
Det er også der, jeg har valgt, bare nogle mere farverige pile.
Og når jeg vælger, virker det fint, men kun for en tid.
Avatar billede fase Professor
02. januar 2024 - 20:55 #3
Muse pilen eller cursoren kan der nemt ændres størrelse og farve på ved at gå ind i indstillinger og søge på cursor, så kommer der indstillinger for både farve og størrelse.
Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2024 - 21:55 #4
#3
Tak men problemet er ikke at forandre muse pilen, men at den går tilbage til hvid pil af sig selv, hvor jeg vil bibeholde mit nye valg.
Avatar billede klaudi Ekspert
02. januar 2024 - 22:05 #5
Lidt læsestof

Use the Registry Editor to Disable the Sound Scheme Settings
https://www.makeuseof.com/windows-sound-scheme-block/
Avatar billede klaudi Ekspert
02. januar 2024 - 22:14 #6
Eller brug dette, kan se du har 11 Pro, det er  på samme side.

Use the Local Group Policy Editor to Disable the Sound Scheme Settings
https://www.makeuseof.com/windows-sound-scheme-block/
Avatar billede valby Ekspert
02. januar 2024 - 23:06 #7
#6
Nu har jeg, via dit link, aktiveret blokering af ændringer af både lyd og pil.
Håber det holder. Mange tak 👍👍👍
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2024 - 23:34 #8
Windows 11 er da en mærkelig størrelse. Med Windows 10 har jeg gjort det samme som du har i 11, og ændringer jeg lavede i 2015 har aldrig ændret de valg jeg lavede dengang. Med Windows 11 Home som jeg har på en test bærbar har lyd heller ikke kommet tilbage. Skal her sige jeg har lavet en ny installation hvert efterår.
Avatar billede valby Ekspert
03. januar 2024 - 01:14 #9
#8
Ja der sker af og til mærkelige ting på W11.
Men det har næppe været Microsoft hensigt, at jeg SKAL bruge windows lyd og pil.
En ting er, at de gerne vil tvinge brugerne til at bruge deres egen browser, men jeg tror, at det her må være "Kuk i maskineriet" :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2024 - 08:27 #10
#9 Det med at bruge deres egen browser det letter de på. Man kan i fremtidige opdateringer der kommer om ikke så lang tid afinstallere Edge gennem systemet og skal ikke bruge scripts og andre muligheder der nu florerer på nettet. Husk blot at have en anden browser på inden du fjerner den hvis du gør det
Og nej det med at bruge "ingen lyde" i systemet, det skulle ikke være et problem. Det aktiveres åbenbart hos dig med nogle af de opdateringer der kommer. Kan se du har brugt gruppe politikken til at deaktivere det du ønsker. Jeg er rimelig sikker på det vil løst problemet. Gruppepolitik er en af de fordele der er ved Pro versionen af systemet. Så er men fri for at lave disse tiltag i registeret i stedet. Register kan helt sikkert også nemmere modificeres ved opdateringer end som indstillinger i gruppepolitik kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2024 - 10:20 #11
Avatar billede valby Ekspert
03. januar 2024 - 14:04 #12
Tak for linket. Interessant. :-)
Avatar billede valby Ekspert
03. januar 2024 - 14:20 #13
Tak for alle indlæg. 😊