Avatar billede 2deep Juniormester
03. januar 2024 - 16:16 Der er 1 kommentar

Celle bredde?

Når jeg skriver i celler, så er der meget langt til højre kant og stadig så smides de sidste ord ned på en ny linje?
hvordan før man lov at skrive helt ud til den indvendige højre kant?
Avatar billede MaxZpaD Professor
04. januar 2024 - 08:42 #1
Stil dig i den pågældende celle og tryk Ctrl + 1 (1-tallet over Q-tasten), hvorved dialogboksen "Formatér celler" vises.
I fanen "Justering" skal du tjekke, om der er valgt en værdi for "Indrykning" og/eller om der er krydset af i "Ombryd tekst".
Hvis Indrykning = 0 og der ikke er afkrydset i Ombryd tekst, så bør du kunne skrive ud til højre kant. I modsat fald har jeg ikke noget bedre bud på en forklaring.