Avatar billede Sonne Juniormester
05. januar 2024 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælpe til VBA i Excel med kunde omsætning pr. md.

Hej alle. Jeg har bruge for hjælpe til at tilpasse et excel regneark, hvor jeg har følgende oplysninger indsat:

Række 1 er overskrifter
Kundenavn (Celle A1)
Kostpris pr.md. (Celle B1)
Slagspris pr md. (Celle C1)
Start måned (Celle D1)
Løbetid (Celle E1)
Måned (Celle F1 - navngives f.eks. Jan-24) Her vil jeg gerne have Excel selv opretter alle celler fra F1, til den sidste celle ud fra det antal måneder jeg vælger i Løbetid (Celle E1). f.eks. 36 md valgt i Løbetid (Celle F1) vil oprette celler i samme række, så den sidste måned vil være Jan - 27. Og det samme hvis jeg vælger 48 eller 60 mdr.

I række 2
Kundenavn (Celle A2) - Indtaster jeg selv navn
Kostpris pr.md. (Celle B2) - indtaster jeg pris
Slagspris pr md. (Celle C2) - indtaster jeg pris
Start måned (Celle D2) - her indtaster jeg selv dato
Løbetid (Celle E2) Her skal jeg vælge antal måneder i drop down - 36, 48 eller 60 måneder
Måned (Celle F2) - Salgspris (C2) x med Løbetid (E2)
Og der er her jeg gerne vil have Excel til at oprette antal måneder i række 1 og udfylde prisen i række 2

F.eks.
Salgspris (Celle A2): kr. 399
Løbetid (Celle E2): 60 mdr. (valgt i drop down)
Start måned (Celle D2): jan 24
Måned (Celle F2) 399
Måned (Celle F3) 399
Måned (Celle F4) 399
osv indtil den sidste måned (Celle Fxxx)

Håber det giver mening, ellers skriv gerne til mig,hvis der er noget som ikke er klart

Tusinde tak på forhånd
Per Sonne
Avatar billede ebea Ekspert
05. januar 2024 - 10:42 #1
Jeg tror, at du skal uploade et Ark, hvor du selv har lavet noget af arbejdet.
Det du så ikke kan lave, kan du efterspørge hjælp til.
Det du spørger om nu, er en opgave, og der er vi over i noget andet.
Avatar billede Sonne Juniormester
05. januar 2024 - 10:55 #2
Hej ebea

Tak for hurtigt svar, og selvfølgelig kan jeg upload mit ark, og der var selvfølgelig kun det jeg har brug for af hjælp til at løse "problemet" jeg har brug for :-)

Men hvor uploader jeg mit ark?
Avatar billede ebea Ekspert
05. januar 2024 - 11:30 #3
#2 - Du kan evt. bruge  www.dropbox.com  hvor du kan oprette en profil, og så uploade din fil dertil.
Når det er gjort, kan du se at der tildeles et link til filen. Og det link, indsætter du herinde i din tråd, og så kan andre se din fil, og hente den.
Avatar billede Sonne Juniormester
05. januar 2024 - 12:36 #4
Jeg har uploaded min fil, og I kan hente det via dette link: https://www.dropbox.com/scl/fi/3e2l72ar6w8lxssxx5h33/hj-lp-til-Excel.xlsx?rlkey=oe5xofizn3dh717lpfcw9hrxa&dl=0
Har skrevet i excel, hvad jeg har brug for, da der er lidt ændringer i forhold til hvad jeg spurgte om i første omgang

Per Sonne
Avatar billede ebea Ekspert
05. januar 2024 - 18:43 #5
#4 - Jeg kan ikke helt, se logikken i det som du skriver i filen, med dine valgte datoer.
I første række vil du vælge hvor lang løbetiden er i måneder, og så i rækkerne der følger, har du så også en valgmulighed, for at have x måneders løbetid. Men hvis du i første række, f.eks. kun vælger 24 mdr. så gir' det vel ikke mening at have et valg for 36 eller 48 måneder i rækkerne, under.

Eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede Sonne Juniormester
07. januar 2024 - 11:00 #6
Jeg har skreve lidt mere i Excel arket, håber det giver mening

Tak for hjælpen indtil videre

Per Sonne
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2024 - 22:48 #7