Avatar billede per2edb Guru
06. januar 2024 - 12:13 Der er 3 kommentarer

Rename subformnavn via vba

Jeg har en form f.eks Form1 hvor jeg har placeret en subform f.eks sub1
Denne sub1 benyttes også sammen med andre forme

Form1 har fældes koder placeret i moduler med referance til subformene
Jeg ønsker ikke at  ændre referancerne i modulet (Da der er er mange)

Altså skal jeg have ændret navnet på Sub1 når den ligger på form1
Kan man rename navnet på Sub1 ?

Me.Name="NytSubNavn"  giver fejl skrivebeskyttet
Avatar billede Gustav Ekspert
06. januar 2024 - 12:45 #1
Det lyder som om, du vil gøre noget kompliceret, der ikke er det ...

Formularen selv - uanset om den er hoved- eller underformular - refereres til med Me.

Fra kode i hovedformularen refereres til underformularen med Me!NavnPåSubformControl.Form.
Underformularens navn har inden betydning for koden.

Fra kode i underformularen refereres til hovedformularen med Me.Parent.
Avatar billede per2edb Guru
06. januar 2024 - 14:13 #2
Hej Gustav
Tak for svaret men....
Alt hvad du skriver ved jeg. Benyttes 100 vis af steder i mit program.

Jeg prøvede at forenkle mit oplæg, men den fulde problemstilling er langt mere kopliceret. Feks er der DB kald fra subformene,  samt kald mellem modulerne fra form og subform. Det gør jeg er nød til at have ændret navnet på subformen.

Derfor kun - Kan man reneme subformens Navn
Avatar billede Gustav Ekspert
06. januar 2024 - 15:24 #3
Kun hvis den er lukket, så nej.
Jeg er heller aldrig stødt på dette ønske, så jeg tror stadig, du er på vej ud i noget, der skal løses på en helt anden måde.

Man kan ændre, hvilken formular underformularkontrollen skal vise, altså skifte mellem flere forskellige underformularer, men det er vist ikke det, du efterlyser.