Avatar billede tmrldslnd Novice
10. januar 2024 - 21:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning fra kabinet til rack case

Jeg er ved at flytte indholdet fra et tower kabinet over i en rack case. Jeg lægger mærke til at strømforsyningens fan (luft indtag) i den nye case, vil være placeret lige under låget, hvilket formentlig gør at der ikke kan passere tilstrækkeligt med luft.

Er der nogen der kan svare på, om jeg gør noget forkert her eller om der skal en anden strømforsyning til?

https://pasteboard.co/aEHJhoE08KPv.jpg

https://pasteboard.co/i9ra5wt6MnWg.jpg

Tak.

Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. januar 2024 - 01:13 #1
Det går slet ikke! PSU'en skal have fri luftgennemstrømning! Dvs. at den skal både have luft ind uden problemer, og den skal også kunne komme af med det. Normalt bliver PSU'en kølet ved at trække luft inde fra kabinettet, og så blæse det ud gennem siden, så varmen bliver udledt fra kabinettet.

Ved ikke lige mht. andre strømforsyninger til rack cases, men det må være til at finde på google.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2024 - 08:33 #2
Den skal jo kunne komme af med varmen!
https://ibb.co/SsBxbNR
Avatar billede puren Ekspert
11. januar 2024 - 14:49 #3
det er jo en forkert type strømforsyning du har, ellers skal du have gang den at modde den så det passer
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2024 - 16:05 #4
et rack-kabinet er beregnet til at stables i et skab (= kun luft fra front til bagside) - du er måske snarere til at skulle bruge desktop-kabinet til den psu - de har ofte også luft fra toppen.
Avatar billede tmrldslnd Novice
11. januar 2024 - 20:03 #5
Er kommet frem til at der skal en mindre PSU til (80mm fan), som er fysisk mindre i dimension. Dermed kan den roteres 90 grader i det flade kabinet, således at blæseren vender "ind i" kabinettet, i stedet for lige op i låget.

Tak for de gode svar og jeres tid!
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2024 - 20:11 #6
Burde du så ikke anerkende #1 Som løsning? Det er jo nettop det det drejer sig om!!!
Avatar billede tmrldslnd Novice
11. januar 2024 - 23:24 #7
Det er netop gjort :-) God aften.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. januar 2024 - 03:27 #8
Tak! Er glad for at kunne hjælpe sammen med resten af teamet herinde. Du kan altid stille flere spørgsmål, når du har brug for det. Ingen spørgsmål er for dumme eller det modsatte.