Avatar billede Katrine Praktikant
13. januar 2024 - 07:41 Der er 7 kommentarer

Runde blå cirkel ved siden af markør blinker konstant

Hej, min gamer pc (har Windows 10 og kan ikke  opdatere til Windows 11), er pludselig begyndt på, at have den runde blå cirkel (der viser den arbejder på et eller andet), til at stå og blinke rytmisk ved siden af markøren hele tiden, uanset om der arbejdes på noget eller ej. Hvad kan grunden være til det? Er min pc ved at stå af? Den er fra 2018, den er en Lenovo Legion Y520.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 08:08 #1
Prøv at kigge i Windows Update om den henter og er i gang med at køre opdateringer ind. Det skulle den nemlig gerne gøre helt af sig selv. Du kan i Windows Update sætte et tjektegn i at der skal komme en besked om at pc skal genstartes for at installere disse opdateringer.
Hvis det ikke er opdateringer til Windows der kører kan det være scanninger af antivirusprogrammet. Prøv at kigge i joblisten ved at højreklikke i proceslinjen og vælg jobliste.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 08:38 #2
I jobliste kan du se hvilke processer der optager resurser for både cpu, ram og din harddisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2024 - 10:46 #3
I Så ny en Pc Burde Tpm. Kunne aktiveres så du kan køre Windows 11!
Prøv at trykke på windowstasten +R = Run Skriv "  TPM.msc " uden Anførselstegn tryk ok og se om TPM er aktiveret?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 10:53 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 11:02 #5
Eneste problem som jeg kan se for at køre Windows 11 er om cpu'en er kompatibel.
Har du kørt app til at tjekke hardwaren?
https://support.microsoft.com/en-us/windows/how-to-use-the-pc-health-check-app-9c8abd9b-03ba-4e67-81ef-36f37caa7844
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. januar 2024 - 18:26 #6
#1
Der er problemer med en januar opdatering til Windows 10
Måske forsøger den igen og igen.
https://www.ghacks.net/2024/01/10/fix-0x80070643-error-install-failure-when-trying-to-install-windows-update/
Eller vent på, at Microsoft løser problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2024 - 19:01 #7
#6 Den opdatering der er bøvl med kan Microsoft ikke løse. De kan tilbage trække den. Opdatering er til brug for computere der har drevkryptering. Problemet er blot at Microsoft udsender denne opdatering til alle computere og også Home udgaven der ikke har drevkryptering. Løsningen på at få opdatering til at virke er at udvide Recovery drevet eller vælge at skjule opdatering. Jeg har valgt at skjule med wushowhide der er en kabinet til som Microsoft har udviklet.