Avatar billede tanjaoue Juniormester
15. januar 2024 - 11:04 Der er 3 kommentarer

Hotmail - spammails og uønsket

Hej

Min hotmail drukner i spammails...

Jeg markerer dem både som uønsket og blokerer dem... men lige vidt hjælper det ... de kommer bare igen dagen efter... det er tit de samme mails... så hedder de måske bare et andet "nummer" eller lignende i emailen.

Jeg er hamrende træt af dem :/

What to do?
Avatar billede ebea Ekspert
15. januar 2024 - 11:46 #1
Ja, velkommen i klubben, hvor der er millioner andre brugere.
Der er egentlig ikke så meget at gøre, andet end det du gør. Eller at ændre din email adresse. Microsoft som ejer tjenesten Hotmail.com (og som i dag kører på outlook.com), gør ikke det store ud af at stoppe alle disse spam mails, selvom de kunne hvis viljen var der.

Du kan gå ind på siden  https://haveibeenpwned.com/  og se hvor mange steder at din email adresse er blevet "hapset" fra. Det gir' en lille forestilling om, hvorfor at du modtager så mange spam mails.
Avatar billede puren Ekspert
15. januar 2024 - 13:51 #2
Den side fortæller jo kun om de kendte lækes, og det er jo ikke alle lækes der indeholder mail adr.

Men det handler jo om at der stadig er folk der hopper på den og 1 klikket på de links og 2 faktisk køber via de links for ellers var det dødt igen ligesom ransomeware er
Avatar billede ebea Ekspert
15. januar 2024 - 14:03 #3
#1 - jeg forstår ikke helt indholdet i din kommentar.
Linket jeg henviser til, viser kendte læk, hvor der er stjålet email adresser. Andre læk, uden email’s læk, er jo irrelevante.

Og det du skriver i sidste sektion af indlægget, forstår jeg ganske enkelt ikke.