Avatar billede sjass Juniormester
15. januar 2024 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bat fil

Hej , efter jeg nu har kæmpet i et par dage , ville jeg se om der var en som kunne være behjælpelig her. :-)
jeg har en usbnøgle ( drev D )  hvor jeg ville teste og skjule nogen filer ved hjælp af min bat fil.  - dette virker også med alle filer  - men bare ikke med 2 filerne , der kommer den med fejl , når man har kørt bat filen ,  skriver den          ( Parameter format not correct )
skal her sige jeg har skrevet præcis det samme som ved de andre filer som den ikke har noget problem med at skjule.
Alle andre filer skjules ved hjælp af jeg skriver sådan i min bat fil.

attrib  d:\autorun.inf +s +h
attrib  d:\autounattend.xml +s +h
attrib  d:\E2B Launcher.exe +s +h
pause
MEN filen  attrib  d:\E2B Launcher.exe +s +h      - melder den overnævnte fejl på.-  og ja der er skrevet 100% rigtig mht fil navnet.

har også forsøgt at skrive
attrib +h +s d:\E2B Launcher.exe  og  attrib +h D:\E2B Launcher.exe

men kommer med samme fejl.  Parameter format not correct
hvad gør jeg forkert ???

Mvh Mikkel
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2024 - 18:37 #1
måske:

attrib  "d:\E2B Launcher.exe" +s +h
Avatar billede sjass Juniormester
15. januar 2024 - 19:07 #2
hej Arne
dette er forsøgt  - også det jeg har skrevet ved de andre filer , hvor det fungere
Avatar billede sjass Juniormester
15. januar 2024 - 19:18 #3
har fundet fejlen -  det er fordi i dette fil navn  E2B Launcher.exe
er der mellemrum  - det er i 2 ord , så kan den åbenbart ikke
ved ikke om det er noget man kan skrive sig ud af i bat filen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2024 - 19:42 #4
Det er det man løser ved at putte double quotes omkring navnet.
Avatar billede sjass Juniormester
15. januar 2024 - 20:35 #5
1000 tak ja det virkede :-) !!