Avatar billede frem-ad Professor
19. januar 2024 - 21:22 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Telefon lukker og genstarter hele tiden

Hej
Min telefon Motorola g71 jeghar brugt den flere gange i løbet af dagen, uden problemer, omkring kl. 18 var jeg i vejr app og der kom SMS 1919 med støt Ukraine  UNHCR. Men kl 19 skulle jeg bruge mit id app, der virkede kameraet ikke, så genstartede jeg telefonen, der virkede mit id app, men så kunne den ikke finde wifi, ogmobil netvær kom og gik. Og den genstartede, nu går den i stå hver gang jeg går lidt længere ind og tvangs genstarter, jeg har prøvet og køre cc clearer og avg men når den når 40-50 % genstarter telefonen. netværk forsvinder. Hvad sker der med min telefon og hvad skal jeg gøre????
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. januar 2024 - 01:05 #1
Genstarter den også hvis du ikke aktivt bruger den?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2024 - 07:59 #2
Bliver den fysisk varmere end normalt?
Avatar billede frem-ad Professor
20. januar 2024 - 08:30 #3
Blød trafikant det nåedejeg ikke og ligge mærke til.
220661 ikke varmere men batteriet faldte i niveau,  men dataforbruget steg ikke (mobildata 250 mb siden d 7 jan.)

I går aftes  slukkede jeg telefonen, og jeg har ikke tændt den endnu.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. januar 2024 - 08:43 #4
Jeg har læst nogle sider på forskellige fora. Der er mange der oplever nogenlunde samme problemer med den mobiltelefon. (Ikke godt)

Første skridt må være at tænde mobilen i Safe mode (fejlsikret tilstand) og se om problemet forsvinder. I så fald er det et software problem.

Så vidt jeg har læst skal du holde powerknappen inde indtil den genstarter, for at komme i fejlsikret tilstand.
Du kan ikke bruge Widgets eller dine hentede apps i denne tilstand.
Avatar billede frem-ad Professor
20. januar 2024 - 09:36 #5
Kan starte den i Fejlsikkertilstand men jeg kan ikke komme ind. Jeg startede den alm. men i fly tilstand, jeg prøvede og åbne CC leaner der frøs den, og genstartede.
Avatar billede frem-ad Professor
20. januar 2024 - 11:27 #6
Jeg var lige ude at køre, der blev telefonen  varm og genstatede.
Så det bliver en ny telefon.
Men hvad er der sket og hvis der er kommet noget ind, hvordan er det så kommet ind.
Men ved ny kan jeg jo ikke kopier data fra nuværende telefon, så det bliver noget vanskelige, så hvordan jeg lige skal gøre det ved jeg ikke.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. januar 2024 - 11:51 #7
Hvad med garanti?
Det er måske værd at gå den vej?
Avatar billede frem-ad Professor
20. januar 2024 - 14:31 #8
Den er Ca 1 1/2 år gammel, så det er højste reklamationsret, så den mulighed er ikke eksisterende. Men er det malware der er kommet ind. Ellers det bare telefonen der er død. Hvis det er malware påvirker det Sim kortet. Jeg tænker også opsætning af en ny telefon så skal jeg jo sikre jeg ikke noget med over.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2024 - 14:35 #9
Kan du nå at overføre billeder og lignende inden den lukker ned til en pc? Filer der kommer over kan jo scannes hvis du er bange for der kan være snavs på den.
Avatar billede frem-ad Professor
21. januar 2024 - 08:52 #10
Det lykkedes og få det overført til pc'en, men det tog 5 genstart for det lykkedes.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 09:07 #11
Hvis du mener at alt det relevante er overført, så tænker jeg der er en måde til at gendanne telefon til fabriksinstillinger.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
21. januar 2024 - 09:12 #13
Helt enig med #11
Så bliver det afklaret om det er hardware eller software der ødelægger din mobil. Jeg krydser fingre for software.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 09:16 #14
Tilføjelse til #12  Jeg har lavet en online oversæt af tekst som jeg lægger i tråden her. Den er no ikke helt grammatisk korrekt men kommer her:
Du kan evt karkere tekst og printe ud så du har den foran dig.

Hvordan nulstiller jeg min moto g71 5G?

Hvad en nulstilling gør

Nulstilling af din telefon sletter alle data og gendanner dem til standardtilstand. Disse data slettes fra telefonen:
Google-konto
Medier (musik, fotos, videoer)
Systemindstillinger og data
Appindstillinger og data (herunder tekstbeskeder)
Downloadede apps
Før du nulstiller

Sikkerhedskopier dine data.
Hvis din telefon fungerer, og du kan låse den op:
Hvis du ikke automatisk gemmer dine billeder og videoer i din Google Fotos-samling, skal du sikkerhedskopiere dem nu eller kopiere dem til en computer.
Sørg for, at eventuelle ændringer, du har foretaget i kontakter eller kalender, synkroniseres med en konto.
Sørg for, at du har dine sikkerhedsoplysninger:
Brugernavnet til en Google-konto på din telefon. (Indstillinger > konti)
Adgangskoden til den pågældende Google-konto. Hvis du har glemt adgangskoden, kan du nulstille den. Vent 24 timer, før du nulstiller telefonen, hvis du nulstiller din adgangskode.
Hvis du indstiller en skærmlås, skal du sørge for, at du kender pinkoden, mønsteret eller adgangskoden.
Hvis du vil gendanne dine data efter nulstilling, skal du indtaste sikkerhedsoplysninger. Dette viser, at du eller en person, du stoler på, har foretaget nulstillingen, og hjælper med at forhindre andre i at bruge din telefon uden tilladelse.
Nulstil telefonen fra Indstillinger

Sådan sletter du alle data og nulstiller din telefon:
Gå til Indstillinger > System.
Tryk på Avanceret > Nulstil > Nulstilling af fabriksdata.
Nulstil telefonen, hvis du ikke kan åbne Indstillinger

Hvis du ikke kan åbne Indstillinger, skal du foretage en ekstern nulstilling.
Oplad dit batteri 30% eller mere.
Sluk telefonen.
Tryk og hold lydstyrke ned-knappen og tænd / sluk-knappen nede på samme tid, indtil telefonen tændes.
Tryk på knappen Lydstyrke ned, indtil du ser gendannelsestilstand.
Tryk på tænd / sluk-knappen for at genstarte i gendannelsestilstand.
Hvis du ser en Android-robot med et rødt udråbstegn, skal du trykke på tænd / sluk-knappen og holde den nede, mens du holder den nede, trykke på og slippe lydstyrke op-knappen.
Brug lydstyrkeknapperne til at rulle til Slet data/fabriksnulstilling, og tryk derefter på tænd/sluk-knappen for at vælge den.
Brug lydstyrkeknapperne til at rulle til Nulstilling af fabriksdata, og tryk derefter på afbryderknappen for at vælge den.
Tillad flere sekunder, før nulstillingen er fuldført.
Brug lydstyrkeknapperne til at rulle til Genstart systemet nu, og tryk derefter på tænd / sluk-knappen for at vælge den.
Tillad flere minutter for genstart at fuldføre. Hvis telefonen ikke er færdig med at genstarte, skal du trykke på tænd / sluk-knappen og holde den nede, indtil skærmen bliver mørk, og derefter slippe den for at tænde normalt.
Hvis du nulstiller din telefon, fordi du har mistanke om, at en tredjepartsapp forårsager problemer, skal du sørge for, at du ikke kopierer alle apps, når du konfigurerer telefonen igen. Gendan én app ad gangen, og brug telefonen et stykke tid. Hvis telefonen ikke har nogen problemer, skal du installere den næste app og teste igen.
Avatar billede frem-ad Professor
21. januar 2024 - 09:29 #15
Jeg har prøvet og gendanne til fabriks indstillinger men telefonen går ud inden den når så langt. Så nu har jeg købt en ny telefon
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 09:33 #16
#15 Okay. Så må der være hardware fejl i den vil jeg mene
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 10:16 #17
Husk at afslutte dit spørgsmål her når du har købt ny telefon.
Avatar billede frem-ad Professor
21. januar 2024 - 10:26 #18
Afsluttet. Tak for hjælpen.