Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. januar 2024 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Optage fra TV til USB stick - "FAT32" eller "exFAT" ?

Jeg er kommet i tvivl -
Jeg plejer, når jeg optager fra TV - at bruge USB stick - Formateret "FAT32"
*
Men jeg er kommet i tvivl, om "exFAT" er bedre ? - Eller det samme ?
*
Når jeg køber USB stick - er de vist formateret : "exFAT" som standard -
Mener jeg.
*
Mit TV er
Blaupunkt 32/1330
"Optag og afspil via USB med PVR funktion".
*
Ja, hvad forskel er der, egentlig på "FAT32" og "exFAT".
*
Mit fjernsyn formaterer ikke et nyt USB stick med det samme.
(Jeg ved ikke hvordan man skal gøre, for at få fjernsynet til at formaterer USB sick)
*
God Søndag fra Jørn *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2024 - 12:25 #1
For dig som bruger er der ikke nogen stor forskel på de to filsystemer. exFat er mere udbredt i dag, og har lidt mere moderne sikkerhed - men ikke noget som du vil mærke overfor dit TV.

Kan dit TV læse exFat? - så kan du godt bruge dette filsystem - men ellers så hold du dig bare til Fat32 nogle år endnu.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. januar 2024 - 12:26 #2
Det afhænger vist af størrelsen hvilken formatering usb-stik leveres med.

Men fat32 har maks fil størrelse på 4G og vil typisk melde device full hvis du forsøger at kopiere en større fil derpå.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. januar 2024 - 13:22 #3
Tak for jeres gode Info ...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 13:39 #4
Som Ole skriver i #1 skal du tjekke om tv kan bruge andre formater end fat32 som i langt de fleste tilfælde er standard for disse optagere.
Avatar billede valby Ekspert
21. januar 2024 - 17:22 #5
Så vidt jeg har læst, kan det man indspiller på USB, kun afspilles på det TV, som, som det er optaget fra. Men det ved du måske allerede ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. januar 2024 - 18:42 #6
#5 der er undtagelser for det - min HD optager optager både på USB og tilbyder at kopiere til usb - Men mange nye TV har det som du beskriver - så når TV dør dør dit arkiv også, og så hjælper det ikke en gang at købe samme model igen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. januar 2024 - 19:00 #7
Tak til alle -
Det er en USB - optaget på det samme TV, som skal vise Filmen, eller hvad det nu er.
Ikke noget, der er optaget på et andet TV.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. januar 2024 - 19:04 #8
*  T@K til jer alle  *