Avatar billede Bent Juniormester
21. januar 2024 - 13:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010

Jeg har en bekendt som søger mit hjælp, men jeg er kommet til kort.
Hun var ved at uploade til Onedrive, men derefter kan hun ikke komme ind i Outlook 2010, der kommer en meddelelse at (Standardmapperne til e-mailen ikke kan åbnes og at PST filerne ikke findes, men der ligger en kopi i Onedrive i mappen Dokumenter.
Hvordan får jeg den fil tilbage til Outlook 2010 så den igen kan åbnes.
Avatar billede ebea Ekspert
21. januar 2024 - 14:15 #1
Til at starte med, så åbn Outlook, og i oversigten hvor du har dine forskellige mapper "indbakke", "udbakke" osv. højreklikker du på navnet i toppen af listen, som er navnet på din fil, og vælger "Egenskaber for datafil".
I den boks der nu fremkommer, klikker du på "Avanceret". Og i den boks der nu fremkom, skulle du gerne kunne se placeringen af din datafil til Outlook.

Så den fil som nu ligger på Onedrive, henter du ned, og placerer i den mappe og Drev, som du så under "Avanceret".
Og så burde Outlook igen, kunne køre helt lokalt.
Avatar billede Bent Juniormester
23. januar 2024 - 13:01 #2
Tak for dit input, desværre kan jeg ikke ind i Outlook, den skriver bare Standardmapperne til e-mailen ikke kan åbnes og at PST filerne ikke findes.
Jeg tænker at hele Outlook er blevet slettet helt, selv om den prøver at åbne men kan ikke.
Avatar billede ebea Ekspert
23. januar 2024 - 13:52 #3
#3 - så forstår jeg ikke rigtig, dit oprindelige spørgsmål.
Selvom du/hun manglet.  pst filen, så kan Outlook starte
Avatar billede falster Ekspert
23. januar 2024 - 16:43 #4
Der er tre forslag her (lidt nede unde Part 1 - How to fix Outlook cannot open default email folders error)

https://repairit.wondershare.com/email-tips/cannot-open-your-default-email-folders.html
Avatar billede Bent Juniormester
23. januar 2024 - 18:42 #5
ebea= Outlook kan ikke åbnes, da den ikke kan finde pst filerne.

falster= Jeg vil prøve dit forslag, lyder som om det er det som jeg søger:
Avatar billede ebea Ekspert
23. januar 2024 - 19:07 #6
#5 - I dit åbningsspørgsmål, skrev du bl.a.  "at PST filerne ikke findes, men der ligger en kopi i Onedrive i mappen Dokumenter.
Så det fortæller jo, at der findes en .pst fil. Og som jeg skrev i #1 så kan du fortælle Outlook, at den skal bruge den filplacering (også beskrevet i #1)

Alternativ, så hent den omtalte .pst fil, og dbl. klik på den, og se hvad der fremkommer.
Avatar billede Bent Juniormester
24. januar 2024 - 11:28 #7
ebea
OK, når jeg prøver at åbne Outlook ligger den den meddelelse over skærmen at PST filen ikke findes, og derfor kan jeg komme videre i Outlook, det jeg gerne ville have er om der er muglighed for at komme ind i Outlook filen og derefter ligge pst filen fra dokumenter ind den vej?
Avatar billede falster Ekspert
24. januar 2024 - 11:40 #8
I denne er der (vist) et pat forslag, der ikke kræver, at Outlook åbnes:

https://community.spiceworks.com/how_to/191499-how-to-fix-outlook-pst-cannot-be-found-error
Avatar billede falster Ekspert
24. januar 2024 - 11:41 #9
"par forslag" skulle det selvfølgelig være. Metode 2, 3 og - måske - 4.
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2024 - 11:51 #10
#7 - Jeg kan næsten kun gentage mig selv ;-)
Prøv at forestille dig, at du starter Outlook op for aller første gang. Der har den ingen .pst fil dannet, før at du vælger et navn til postkassen.
Så Outlook kan godt starte op, uden at have en datafil.
Men i dit tilfælde, kigger den efter den .pst fil som den kender (og som er i Outlook's opsætning), den kan blot ikke finde den, fordi placeringen er ændret.

Så tag den .pst fil som du skriver eksisterer, og placer den tilbage hvor den først var.
Dette skrev jeg i #1, hvordan du kunne gøre.

Alternativ, så geninstaller Outlook, og så henvis til placeringen af den gamle .pst fil, hvor alle mails befinder sig.
Avatar billede Bent Juniormester
26. januar 2024 - 16:44 #11
ebea:
Du har ikke forstået mit problem, den boks som kom med at den ikke kunne finde filen, når jeg lukkede den lukkede den hele Outlook.

Men tak til jeg, jeg fik løst problemet tros alt. det var Falsters som fik mig på den rette vej og også lidt held tror jeg.

Men tak for hjælpen til jer.
Avatar billede ebea Ekspert
26. januar 2024 - 19:34 #12
#11 - Jeg tror da, jeg forstod hvad du skrev i dit åbnings spørgsmål.
Problemet var måske, at du ikke forstod hvad jeg skrev.
Men det vigtigste er jo, at du fik løst dit problem ;-)