Avatar billede arnepedersen Forsker
22. januar 2024 - 11:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

CromeCast til Samsung TV

Jeg har købt et Samsung Qled tv hvor jeg har sat min "gamle" Crome Cast i.
Nu vil jeg spørge jer kloge om jeg vil få et bedre resultat med en nyere Crome Cast.
Jeg bruger desuden lyden fra TV, og musik fra Yousee på min Harman kardon sound bar.
Avatar billede madklub Guru
22. januar 2024 - 13:09 #1
Det kommer an på hvilken model du har købt.
Er det 4K eller kun HD.

Men er der ikke indbygget Chromecast i alle nye fjernsyn ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. januar 2024 - 13:32 #2
Madklub. Det er 4 k  og  Qled 2022.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. januar 2024 - 13:33 #3
Og der er ikke indbygget Chromecast.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2024 - 14:13 #5
Hvis det, du caster, er i alm 'full hd', så bliver det ikke bedre med nyere enhed. TV har indbygget opskalering af mindre formater.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. januar 2024 - 14:23 #6
Tak Claes. Jeg har lige fået af vide at når jeg bruger fjernbetjeningen fra Samsung, til at se f.eks. Netflix så caster jeg ikke men bruge smart tv. Altså så Caster jeg ikke. Er det rigtig forstået?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2024 - 15:36 #7
ja/nej - Netflix og evt andre går direkte fra internettet til tv (du har tastet brugernavn og adgangskode ind).
Hvis du fra pc caster fx skærmbilledet, så går det hele lokalt fra pc via wifi til chromecast, som så viser billedet - reelt er brugen af chromecast langt mindre hos de fleste brugere med nyere tv.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. januar 2024 - 18:14 #8
Er din "gamle" Chrome Cast den seneste model med Google TV og egen fjernbetjening?
Hvis ja, så er Netflix installeret på Chrome Casten og kan bruges med den.
Bruger du appen, der er installeret på dit TV, så bruges Chrome Casten ikke til at se Netflix.
Jeg er ikke enig i, at brug af Chrome Cast (med Google TV) er mindre med nyere TV. Jeg købte selv et nyt TV sidste år og tilsluttede straks Chrome Casten, så denne bruges i stedet for apps på TV. Tizen systemet på Samungs TV har jeg ikke sat mig ind i, men har ikke hørt ret mange rosende ord om det.
Chrome Cast bliver opdateret - det skal du ikke forvente vil ske med dit TV.
Bliver der på et tidspunkt problemer med CC, så er den jo noget billigere at udskifte end et TV.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2024 - 18:17 #9
Jeg har både et Samsung 48" 5År og et Samsung 75" 3År og de har begge Cromecast
Men jeg bruger streaming Fra Pc: til dem begge
https://ibb.co/88VxzW2
Avatar billede kurtba Ekspert
22. januar 2024 - 20:50 #10
arnepedersen - du skal nok lige skrive nøjagtig modelnavn, idet flere af Samsungs TV rent faktisk har indbygget Chromecast, således at man kan undlade den eksterne.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. januar 2024 - 09:20 #11
SAMSUNG 50" QLED TV QE50Q60B
Avatar billede kurtba Ekspert
23. januar 2024 - 23:40 #12
Så vidt jeg kan se, har denne model ikke indbygget Chromecast, så du må fastholde at bruge en ekstern.
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. januar 2024 - 09:00 #13
Mange tak for jeres hjælp. jeg lukker her.