Avatar billede ludo94 Novice
24. januar 2024 - 10:43 Der er 14 kommentarer

ændring af lysstyrke på PC ej mulig

Min datter har en rimelig ny bærbar pc (Lenovo) - købt i oktober.

Vi kan ikke ændre på lysstyrken. Vi har prøvet både via skyderen inde i Indstillinger og via Fn+ tasten med lyssymbol. Jeg kan se det virker på min egen PC, men kan ikke få det til at ændre på lysstyrken på hendes PC.

Lysstyrken er alt for intens, så det vil være virkelig rart at kunne skrue ned.

Beklager hvis Windows ikke er den rigtige kategori - er usikker på hvor denne problematik hører til.

Bedste hilsner
Christina
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. januar 2024 - 13:12 #1
Det afhænger  af bios indstilling om det er Fn+ tasten med lyssymbol eller bare tasten med lyssymbol
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2024 - 14:45 #2
Når du trykker på ikonerne Net og lyd nede til hæjre får du så mugligheden Lysstyrke eller Nattelys?
https://ibb.co/4K67RSs
Avatar billede ludo94 Novice
24. januar 2024 - 15:35 #3
@Kurt54. - det ændrer sig ikke om jeg bruger Fn-tast eller ej.

@poko1: Jeg får muligheden Nattelys. Hvad har det af betydning?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2024 - 15:46 #4
Det dæmper og blødgør lyset! Du kan jo bare prøve dig frem  hvis du klikker igengår du jo tilbage til før.
Avatar billede ludo94 Novice
24. januar 2024 - 15:57 #5
Nattelys er sat på - men det ændrer ikke på det skarpe lys - desværre.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2024 - 16:10 #6
Hvis du ikke kan se lysstyrke kontrollen mangler du sikkert Drivere? Prøv at trykke på Windowstasten + i = Indstillinger og under system vælg Skærm og se om du kan ændre noget her?
https://ibb.co/BrRYWfC
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2024 - 16:13 #7
Christina Skriv lige model nummer på pc. Bliver lidt nemmere at guide.
Jeg tænker den kører Windows 11.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2024 - 16:18 #8
Eller Kig også i under Personlig tilpasning Dynamisk belysning!
https://ibb.co/ZVkSMhF
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2024 - 16:25 #9
#8 ser spændende ud 👍
Avatar billede ludo94 Novice
24. januar 2024 - 19:48 #10
Hej igen - og tak for alle jeres input allerede :-)

hvis ellers jeg har fundet det rigtige sted for modelnummeret, så er modellen Lenovo IdeaPad Slim 3 14AMN8 med windows 11 Home

Der er ikke en lysstyrkekontrol under den almindelige skærmindstilling, men der er en under Personlig tilpasning Dynamisk belysning. Når jeg flytter skyderen på den skala, sker der ingen forskel i lysstyrken.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2024 - 20:34 #11
Har du aktiveret de 2 øverste?
Avatar billede ludo94 Novice
25. januar 2024 - 07:42 #13
Godmorgen :-)

Hvilke to øverste skal jeg aktivere?

Jeg har været på Lenovos supportside, og har installeret et fejlfindingssystem. Det løste ikke problemet.

Ifølge computerens system, så er den fuldt opdateret.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. januar 2024 - 08:22 #14
Jeg er blevet lidt i tvivl om det er på samme måde i 11 Home om muligheden er til stede jeg kører 11 Pro!
https://ibb.co/k24vp82