Avatar billede TeeBee Novice
27. januar 2024 - 00:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket tv er bedst ???

Hjælp  !!!
Jeg har i dag købt en fladskærm, men er nu i tvivl om det er den rette, og om jeg skal returnere den.
Hvilken af disse 2 fladskærme er bedst til mine behov, og hvorfor ?
Tilføjelse: Jeg er komplet idiot til teknologi og dertilhørende termer mm., så skær det venligst ud i pap  ;-)
På forhånd tusind tak  :-)

Om mig:
- Jeg ser altid tv med lys i rummet.
- Jeg ønsker den bedste/skarpeste billedkvalitet.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv/samsung-77-s90c-4k-oled-smart-tv-2023/612265

ELLER:

https://www.komplett.dk/product/1245279/tv-hifi/tv/samsung-85-qn95c-neo-qled-4k-tq85qn95c?channable=0095b76964003132343532373932&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6bjQ44lE8CK5Wdl0IkTN3yU8lj66qdffMsgy71zUGkXjkZTtWu8H6hoCorgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede puren Ekspert
27. januar 2024 - 01:06 #1
hvis ikke du ser film på blueray i 4k versionen så bliver ingen af de 2 skærme presset til kanten af hvad de kan
Avatar billede TeeBee Novice
27. januar 2024 - 01:34 #2
Puren jeg ser primært Netflix, HBO, Prime, Disney, Tv2 mm.
Avatar billede puren Ekspert
27. januar 2024 - 02:00 #3
så vægler du bare hværken Netflix, HBO, Prime, Disney, Tv2 kommer til at presse skærmene til kanten af hvad de kan
Avatar billede TeeBee Novice
27. januar 2024 - 02:14 #4
Puren skulle det være dårlige fladskærme begge 2 da ?
Avatar billede puren Ekspert
27. januar 2024 - 02:39 #5
kvaliteten af hvad der streames er så piv ringe
Avatar billede TeeBee Novice
27. januar 2024 - 03:00 #6
Puren har du nogen viden om eventuelle forskelle på de 2 modeller, og om én er at fortrække ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2024 - 09:20 #7
til brug i dagslys, og for helt at undgå refleksioner i skærm, så er en projektor og lærred det optimale. Der er ingen refleksioner overhovedet, og du kan stort set selv vælge størrelsen på billedet.
fx https://www.avxperten.dk/projektor/xiaomi-mi-4k-dlp-projektor-3840x2160.asp (den placeres lige under lærred) og tilsvarende lærred er fx https://www.cilo.dk/lumene-movie-palace-uhd-4k-short-throw-laerred.html (de er specielle - man kan ikke bare bruge alm hvid væg)
Avatar billede kurtba Ekspert
28. januar 2024 - 00:48 #8
Du finder næppe nogen, som har haft begge tv, så derfor bliver det svært at komme med en vurdering af, hvad der er bedst.
www.flatpanels.dk tester de og har forum om diverse tv, og jeg kan se på deres hjemmeside, at hvis du søger på Samsung tv.et fra elgiganten er der en del omtaler af dette tv. Både test og også en person som i forum udtaler sig om sine erfaringer  med dette tv.
Det andet kan du finde omtaler af ved at søge med teksten
Samsung 85" QN95C Neo QLED 4K

Jeg har et "almindeligt" 4k tv, og har ingen problemer med at se tv i dagslys, og da Qled er mere lysstærke, kan jeg ikke umiddelbart tro, at du vil få noget som helst problem i dagslys, uanset hvilken model du vælger.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. januar 2024 - 03:41 #9
Oled er at foretrække fremfor Qled, da du undgår blooming som lyser resten af skærmen op ved lyse elementer som for eks undertekster.

men..

Lg er førende med Oled, Samsung har længe haltet bagefter og vi mangler at se bevis på at de har formået at opnå samme niveau med deres nye såkaldte version af "Oled".
når du kigger efter et tv i den prisklasse, burde du overveje Lg
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2024 - 09:14 #10
Dette er Samsung QLED 75" Her til formiddag Kl 09,00 med fuld solopgang til venstre for Tv apparatet! Store vinduer Samme model som dit nr,2 link blot 75"
https://ibb.co/F5QK5Jc
Avatar billede TeeBee Novice
29. januar 2024 - 14:00 #11
Tusind tak for jeres svar, det sætter jeg virkelig pris på.