Avatar billede Jesper Praktikant
29. januar 2024 - 12:58 Der er 5 kommentarer

Etablering af simpelt bookingsystem til udlån af musikudstyr

Musikforeningen Vesterbro har 400 medlemmer - og vi har en mængde udstyr, som vores medlemmer må låne gratis.

Vi har brug for et simpelt bookingsystem, hvor man kan se, hvad man kan låne og booke det.

Kontakt mig gerne hvis du kunne være interesseret i at give det et skud - der kan kan blive betaling for opgaven.

VH
Jesper
Avatar billede acore Ekspert
29. januar 2024 - 14:42 #1
Nu er der ikke ret mange detaljer, og du skriver også noget om en betalingsopgave og du har lagt det under mySQL.

Men, hvis jeg ser bort fra det, har du så overvejet SuperSaas - se https://www.supersaas.dk/. Det er ret fleksiblet, men kræver noget arbejde for at konfigurere. Dog ingen kodning. Der er gratis/billigt. Andre bruger det til lignende formål - se https://www.facebook.com/groups/186928933322/
Avatar billede kulawig Professor
29. januar 2024 - 15:29 #2
jeg har med succes sat et Snipe-it op, det er beregnet som et IT asset program, men kan bruges til alt muligt
man kan oprette assets (og lave qr code til hver enkelt)
oprette tilsvarende brugere hvortil man kan udlåne assets til

der er historik så man kan se tidligere lånere og oprette reparationer eller systematisk vedligehold

genialt program og hvis man selv sætter det op er prisen er det bedste ;-)

https://snipeitapp.com/pricing
der findes en step by step manual til opsætning af en webserver med programmet (kan nemt køre på en pi eller lille linux maskine)
Avatar billede Jesper Praktikant
30. januar 2024 - 16:43 #3
https://www.supersaas.dk - man kan desværre ikke booke flere ressourser - som de kalder det - på samme tid. Så det dur desværre ikke til vores behov

Snipe-it er sikkert meget smart - men har ikke tid til selv at sætte mig ind i det - har netop brug for en, der kan sætte det op, så det virker

Tak for begge indspark
Avatar billede Jesper Praktikant
30. januar 2024 - 16:43 #4
og hvor det usmart at man ikke kan kommentere et enkelt opslag herinde - det bliver da noget rod at finde rundt i
Avatar billede acore Ekspert
31. januar 2024 - 11:04 #5
#3: Du har sikkert ret, at SuperSaas ikke duer, selv om så er underligt, at andre bruger det til formålet. Du kunne evt spørge om du kunne få adgang til at se deres løsning.

At du ikke har lyst til at gøre det selv: Helt forståeligt. Måske skulle du bede om hjælp til at sætte SnipeIT op - mange gange billigere og sikrere løsning end at lave noget selv.