Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. januar 2024 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sikker udtagning af USA stick - Windows 10

Findes der en :
Sikker udtagning af USA stick - Windows 10 ?
*
Jeg er begyndt på, at bruge nogle USB stick i en bærbar, med Windows 10 -
* Synes ikke, at der er et symbol for :
"Sikker udtagning af USA stick",
*
Det er der på Windows 11 - Kan jeg se.

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede hjolsen Ekspert
30. januar 2024 - 16:02 #1
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. januar 2024 - 16:30 #2
Tak, hjolsen - Jeg kigger på det - Men T@K
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 16:33 #3
Hvis du ellers ikke overfører filer  på tidspunktet til usb pinden, så er sikker udtagning af usb ikke nødvendigt i 11, da cache er ryddet og automatisk klar til at trække pind ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 16:41 #4
Man kan faktisk også gøre det i Windows 10 læser jeg her. Windows gør processen helt færdig så usb kan trækkes ud. https://www.digitalcitizen.life/do-you-want-stop-using-safely-remove-hardware-notification-icon/
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 16:46 #5
Højreklik proceslinje og gå i indstillinger for proceslinje.
scrol ned og find "Vælg hvilke ikoner du vil have vist i proceslinjen". Her kan du tjekke af hvilke der skal være synlige.. Personligt har jeg tjekket af at alle ikoner skal vises. Så popper de op når jeg bruger en hardware eller en tjeneste som jobliste for eksempel.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. januar 2024 - 16:46 #6
Tak, 220661 - Ja, det drejer sig om Windows 10 - På en bærbar.
På min stationære med Windows 11 - Er der et synligt symbol : Sikker aftagning af USB. Kigger på det - T@K
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 16:47 #7
Jørn Prøv #5
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
31. januar 2024 - 09:35 #8
Tak til jer ! - God hjælp ! Nu virker det