Avatar billede valby Ekspert
30. januar 2024 - 22:37 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Vis ikke seneste elementer

Windows 11 Home opdateret.
I mappeindstillinger, har jeg fjernet fluebenet i "Vis seneste elementer"
Men de bliver vist alligevel. Kan jeg gøre noget ?
Avatar billede valby Ekspert
30. januar 2024 - 23:31 #1
Har opgraderet til Pro.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. januar 2024 - 08:00 #2
Sådan har jeg sat mine indstillinger i Pro!
https://ibb.co/jkyYxR7
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 14:04 #3
Tak, det var altså ikke nok, at gå i Stifinder og slå fra der. 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2024 - 16:29 #4
Når du er på pro så gruppepolitik for at helt sikkert fjerne den

1. Åbn Start og skriv gpedit.msc. i søgefeltet skal du klikke på OK for at åbne den lokale gruppepolitikeditor.

2. Gennemse følgende sti: Computerkonfiguration > Administrative skabeloner > Startmenu og proceslinje.
Her kan du deaktivere at "Vis seneste elementer" gemmes alligevel
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2024 - 16:51 #5
Jeg har taget den fra min Windows 10 pro, men tænker en tilsvarende er i 11?
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 17:39 #6
#4
Ja det er det samme. den stod som ikke aktiveret, men jeg fjernede den helt.
Og det er faktisk pussigt, for jeg kan huske, jeg har set den opskrift før.
Jeg har brugt den på min anden computer, og har nok fået den fra dig.
Det havde jeg glemt alt om. Det skyldes nok, at jeg i dag fyldte 85, og så er der jo ikke så meget "blus på lampen mere" 😁
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 17:42 #7
Mange tak til poko1 og 220661 👍👍👍
Avatar billede poko1 Ekspert
31. januar 2024 - 18:07 #8
Stort TILLYKKE med dagen <3 Jeg selv fylder 81 i Februar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2024 - 19:12 #9
Velbekomme valby og poko1.
Tillykke med jeres fødselsdage.  I sammenligning er jeg jo så kun et "barn:😉 Fylder 63 til sommer  ☺
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 20:15 #10
poko1
Tak, ja jeg vidste godt, at du også har nået den alder, hvor man føler, at tiden går meget hurtigt.😊
220661
Også tak til dig. Med 63 har du jo heldigvis stadig tid til at lære lidt om computere.😁
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2024 - 07:37 #11
#10 Ja. Jeg suger til mig hver dag. Der går en del tid med at kigge på hvad der rør sig både på Windows 11 men også med hvad der eventuelt kommer til at ske med Windows 12. Jeg har ikke endnu gået op på 11 da mine primære computere har ikke kompatibel hardware for Windows 11. Jeg har haft den jeg bruger her oppe og prøve det, men har ikke villet taget skridtet op fordi jeg tror at Microsoft på et tidspunkt vil lukke for opdateringer på computere der kører på hardware der ikke lever op til krav. Så så længe at Microsoft ikke officielt "freder" dem der gør det bliver jeg på 10 Pro.
Jeg har de sidste 2 måneder gået hjemme efter en arbejdsskade fra et fald fra lille højde. Jeg har fået overrevet den lange sene på biseps på min højre overarm, så jeg venter på en samtale med hvad der skal gøres.
Avatar billede valby Ekspert
01. februar 2024 - 15:31 #12
Det gør mig virkelig trist, at det er gået så galt med din biseps. Det er jo forbandet smertefuld. Men du får selvfølgelig piller (Oxycodon eller lignende) til at dæmpe hjernens opfattelse af smerte. Men alligevel, det er barsk. Det er i det mindste godt, at du ikke er ældre, og er i god form.
Du har fortalt mig, at bøger ikke er din store interesse, og så er det jo i den grad godt, at du interesserer dig for Computer verdenen, så du har noget at tage dig til.

Angående W10. Nej jeg vil heller ikke satse på, at omgå kravene, og ja du har ret i din mistanke til Microsoft. Og som du sikkert har læst, vil de gerne lave en AI-Windows. God bedring :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2024 - 16:03 #13
Tak Valby. Heldigvis har jeg ikke ondt i biceps når jeg ikke bruger armen så derfor så langt så godt. Problemet er når jeg skal løfte. En vægt på 3 kg kan jeg ikke løfte op over vandret uden væsentlige smerter på grund af betændelse omkring sener i skulderen, og at muskler spænder op på grund af fejl funktion. Og det er specielt smerter jeg også har i selve skulderen der er problemet. Det de fandt ud af på MR scanningen var dette:

Markant supraspinatussene tendinit med stor partiel læsion fortil.
SLAP-læsion -den lange bicepssene erkendes ikke billedmateriale.
Inflammatoriske forandringer i subscapularis senerne.
Øget intraartikulær væskeogvæske i bursa subakromiale/subdeltoidea.

Så jeg afventer hvad de vil gøre ved det.
Avatar billede valby Ekspert
01. februar 2024 - 16:23 #14
Ingen smerter ved inaktivitet, det er da et lyspunkt. Så er du trods alt, "selvkørende"
Jeg håber du vil fortælle mig hvordan prognosen ser ud, efter undersøgelsen.
Det er heldigvis noget lægerne har stor erfaring med.