Avatar billede TheLibrarian Mester
02. februar 2024 - 11:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dato fra pivot

Jeg har et datasæt, som jeg laver et udtræk af i en pivottabel. Det oprindelige datasæt har datoformat dd-mm-åååå. I pivotudtrækket får jeg kun 01-jan, men jeg har brug for 01-01-2023.
Hvordan gør jeg det?
Jeg bruger excel 2016
Avatar billede MaxZpaD Professor
09. februar 2024 - 09:49 #1
Jeg tror, årsagen er, at pivottabellen automatisk grupperer datoerne i måneder, og når man så "udfolder" måneden, står datoen eksempelvis som 01-jan eller 09-feb.

Hvis dette er tilfældet, er løsningen følgende:

- Stil markøren på en dato eller en månedsgruppe
- I menulinjen i menupunktet Pivottabelanalyse skal du i "knap-gruppen" Gruppe klikke på knappen Opdel gruppe

Herefter skulle dine datoer gerne blive vist som dd-mm-åååå.
Avatar billede TheLibrarian Mester
07. marts 2024 - 18:53 #2
Yes, det virker!  Tak :-)