Avatar billede Jan Post Mester
05. februar 2024 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Password

Hej alle sammen. Jeg har fået er stort problem. En af mine gode venner ligger for døden (kræft) og han kan ingenting huske. Nu står konen og skal bruge pc'en, men kan ikke komme ind på den. Findes der noget software som kan finde passwordet på den. Mener at det er Windows 10 han bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2024 - 14:56 #1
Avatar billede kulawig Professor
05. februar 2024 - 15:27 #2
lav en PE boot stick

det kan være Hirrens (lidt forældet)
eller en Gandalf’s boot PE (jeg har en ISO fra før han tog penge for det)

https://www.geckoandfly.com/32030/bootable-windows-pe-recovery-repair/

lav en administrator adgang og nulstil password for brugeren

!! lav en kopi af HDD inden du går i gang !! , det tager godt nok 1/2 til 1 time men du bliver glad for det hvis noget går galt..

mvh
michael
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. februar 2024 - 16:37 #3
Kan klart anbefale Hirenboot. Har brugt den flere gange, og det virker👍
Avatar billede Jan Post Mester
05. februar 2024 - 16:51 #4
Tak for alle svar. Fandt ud af at jeg havde Hiren's boot PE på en gammel skive, og den virker. Så fik konen da et lille lyspunkt i en sørgelig tid. MANGE TAK.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2024 - 17:10 #5
#4 Lyder godt i kom ind på computeren så hun kan bruge den 💗