Avatar billede AnneB Mester
09. februar 2024 - 21:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Undgå højtlæsning på tv, uden det bliver en stumfilm

Når jeg caster en film fra DR nu, så forsvinder originalsproget og en højtlæser taler på dansk ind over det hele. For mig ødelægger det hele filmen for jeg kan kun fjerne læsningen ved at slukke for lyden, og så bliver det en stumfilm. Er der nogen løsning på det problem?
Har Cromecast 2
Avatar billede kurtba Ekspert
09. februar 2024 - 22:46 #1
Nede i højre hjørne af billedet ved siden af full screen mærket, har du fået slået oplæsning af undertekster til. Klik og slå det fra. Formentlig noget der ligner en rød firkant med en lille cirkel inde i.
Avatar billede AnneB Mester
10. februar 2024 - 08:45 #2
Tak for hjælpen, det virker 🤩