Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2024 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Spær for adgang til USB drev

Er det muligt at spærre for  adgang til USB drev på PC. Jeg tænker en software løsning. Eller kan man låse USB-slot fysisk på PC?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2024 - 22:33 #1
Der findes både Registry nøgle og fysisk hardware der kan blokere usb porte.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2024 - 23:05 #2
Opfølgning på spørgsmålet:
Det er vel kun praktisk anvendeligt på bærbar PC med indbygget mus. Eller hvad kan man gøre på stationær PC, hvor musen typisk er forbundet via USB.. Er der andre muligheder for at forbinde mus?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2024 - 23:20 #3
En mus er ikke et drev, og blokeres ikke nødvendigvis. Ved fysisk blokade skal musen være sikret på en eller anden måde, så man ikke bare kan tage den ud og bruge dens port.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. februar 2024 - 23:41 #4
Bluetooth mus findes.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. februar 2024 - 07:45 #5
Tak for svar. Nu har jeg noget at gå videre med.