Avatar billede visto Professor
12. februar 2024 - 20:41 Der er 2 kommentarer

Opera: synkroniserer ikke

På PC1 har jeg Opera, der er indstillet til at åbne med de faneblade, der var åbent, da jeg sidst brugte Opera.
Jeg har valgt Synkronisering > Tilpas synkronisering, hvor jeg har fravalgt at synkronisere adgangskoder. Jeg er logget ind her.

På PC2, har jeg også Opera og har valgt samme synkroniseringsvalg. Også logget ind her.

Det jeg vil med synkroniseringen er, at de faneblade jeg har åbent på PC1, også er åbne på PC2. Men synkroniseringen har ingen indvirkning herpå.

Hvordan kan jeg få synkroniseret, så de faneblade, der er åbne på PC1 også er åbne på PC2?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2024 - 14:27 #1
opera skriver selv https://www.opera.com/features/sync#see-more
"and open tabs across multiple devices"
jeg læser det som at den kun synkroniserer faneblade mellem enheder, hvor browser er kørende - dvs ikke brugbart når den ene lukker ned for så at kunne åbne den anden med samme faneblade.
Avatar billede visto Professor
13. februar 2024 - 17:02 #2
Det har du nok ret i. Men uanset det, så sker der intet, når jeg har Opera åben på begge maskiner, er logget ind begge steder, og synkronisering er slået til i begge browsere: Når jeg åbner et nyt faneblad og går ind på en webadresse, sker der intet i browseren på den anden maskine. Og det er uanset hvilken maskine, jeg udfører dette på.