Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2024 - 13:22 Der er 19 kommentarer

E-mail hos one.com ?

Hej til one.com brugere
Jeg har i mange år haft et domæne og et website inklusive mail program hos one.com. Mit website var hobbyrelateret og er ikke blevet brugt i flere år. Nu er det tid til fornyelse og jeg har ikke brug for websitet længere, opsiger og beholder kun emailen hos one.com.
Mailadressen hos one.com bruger jeg til køb og salg af ting (håndarbejde og lignende), fordi one.com er gode til at sortere spam og måske svindelannoncer fra).
Jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer i forhold til at sende mails. Jeg har på Yousee problemer med at SENDE mails via mit gamle 2003 Office Outlook.
Jeg kan ikke opgradere, fordi min IMac er med Win 7 på Bootcamp.
Jeg vil nødigt skifte min IMac med den fine skærm, som jeg bruger til interaktive programmer til min strikkemaskine.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2024 - 13:28 #1
Hvorfor ikke bare bruge one.com' email online? Så er den altid opdateret, og skulle du få brug for det, så kører det helt på samme måde på telefon og tablet.
Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2024 - 13:46 #2
Tak for et hurtigt svar. Forklar venligst hvordan jeg gør det?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 14:08 #3
Et bud herfra på #1:
https://login.one.com/mail
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2024 - 14:47 #4
På din Windows 7 på iMac skal du nok installere en nyere browser som eksempelvis kunne være Firefox eller Google Chrome.
I denne browser kan du anvende WEBMAIL fra både one.com og fra YouSee, så undgår du den gamle Office Outlook 2003.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 15:18 #5
#4 Det forslag har jeg givet i det forrige spørgsmål der blev stillet om næsten samme emne. Problemet er at Ingeborg brugte Outlook 2003 der hentede alle mails ned, og når hun kom ind i Webmailen kunne hun ikke se dem. For mig er det logisk fordi Outlook er indstillet til at hente og herefter slette mails på serveren som du også deltager i.
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2024 - 15:29 #6
#5 Helt enig
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2024 - 17:50 #7
så kan hun stadig skifte til web-mail, og så bevare outlook til de gamle data - bare hun slår hentning af nye mail fra og kun læser nye online.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 18:32 #8
Ja eller også skal hun sende alt fra web mailen og tage alt ned med Outlook.  Grunden jeg siger dette er at der er en begrænsning i hvor meget der kan ligge på webmail. Ved at YouSee har en begrænsning på 2 Gb. Gmail har 15 Gb hvis man ikke smider billeder i Fotos. Kender ikke onecom hvor meget der kan ligge før der bliver et problem.
Sendt post kan man jo altid rydde op i.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 18:33 #9
Det virker på mig at Outlook 2003 vil spørger ikke af med. Derfor flere spørgsmål omhandlende stort set det samme.
Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2024 - 19:43 #10
Jeg vil ikke gerne af med outlook i Office 2003, fordi jeg har et par Access  databaser
Som jeg bruger. Det er Yousee, som har ændret sådan at jeg ikke længere kan bruge 2003 Outlook. Yousee supporten bad mig ringe til et nummer, som de sagde kunne klare mit problem. God morgen, nummeret var til Microsoft, som ikke længere servicerer win 7.
Hvad er årsagen til at min Imac med win 7 ikke kan opgraderes?
Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2024 - 19:44 #11
# 4 jeg kører med Google Crome allerede.
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2024 - 20:19 #12
#10 Så vidt jeg forstår vil Office 2016 kunne køre på Windows 7. Andre der måtte vide bedre bedes kommentere!
Hvorvidt dine Access databaser kan opgraderes ved jeg ikke.
Din YouSee mail vil kunne køre på Outlook 2016 nogen tid endnu.
Jeg har ikke forstået hvordan dine Access databaser spiller sammen med Outlook? Kan du evt. uddybe?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 21:39 #13
Jeg hopper af her igen.
Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2024 - 23:00 #14
#12.  Access ligger i Office 2003 og det er i forbindelse med skift til anden Office version jeg er bange for at miste mine databaser.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2024 - 05:02 #15
Jeg kan ikke se det store problem så. Brug web mail til at sende og modtage mails.  De mails du ikke vil passe på sletter du blot  i den mail. Er der mails du vil passe på kører du lige Outlook en gang og får dem ned på computeren. Din Access røres der ikke ved.
Sådan  kan man blive nødt til at gøre når man ikke opgraderer på udstyr.
Avatar billede nu_igen Professor
15. februar 2024 - 11:03 #16
Så må jeg spørge: kan man kun tilgå webmail ved at indtaste bruger og adgangskode?
Det bliver ret besværligt. Kan man holde en webmail åben?
Avatar billede INK Ekspert
15. februar 2024 - 12:10 #17
I de fleste browsere kan man acceptere, at brugernavn og adgangskode gemmes. I så fald skal man kun klikke en ekstra gang ikke skrive.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2024 - 12:58 #18
#17 Sjovt nok så sagde jeg det samme i den anden tråd. 👍
Avatar billede Jens H.S.T Praktikant
03. april 2024 - 11:18 #19
WEBmail løser kun dine mailkommunikations problemer.

Verden set over 2003->2016 office
Problemet er ikke dine dabaser, det er dine applikationer  .adp filerne, der kun holder til og med office2010 (2010 som allerede er forældet)

Mac mæssigt er du måske også på kanten af hvad der muligt/tilrådeligt.. !  ?
se: https://support.apple.com/en-us/102622

Et råd kunne være at gå over til kun at anvende din IMAC på lokalnetværk med dine gamle applikationer, og anskaffe noget andet til internet/WIN10 ell.11 og Outlook/office.

Det vil være muligt at sende data mellem det nye og det gamle via lokalnetværk/wifi

Med andre ord - Internet bør kun anvendes på maskiner med nyere sikkerhedsstandarder.
(Også årsagen til at yousee kræver krypteret mail, de vil ikke risikere at de data du sender kan opsnappes)