Avatar billede valby Ekspert
16. februar 2024 - 12:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 Pro og Payload

Windows 11 Pro
Jeg har et lille program , Payload som nemt kan sende data mellem mine hjemme computere.
Det er nu holdt op med at fungere, selv om jeg har geninstalleret det.
Det åbner godt nok, men står og venter på forbindelsen til hinanden.
Kan det skyldes, at jeg har opgraderet Windows til Pro?

Hvis det har noget med pro at gøre, kan jeg så nedgradere Windows til Home?
For jeg sætter meget mere pris på Payload en på Windows Pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2024 - 14:28 #1
Netværk på Windows har efter lanceringen af Windows 8 blevet mere bøvlet. I xp tiden have jeg det sat op. Da jeg i 2015 fik Windows 10 så opgav jeg at bruge tid på det. Med det jeg skulle bruge det til var det ikke umagen værd. Jeg så her forleden en video der viste hvordan man skulle gøre for at have en chance for at det ville virke mellem Windows 10 og 11. Ved ikke om du vil prøve noget af det, men video er her til inspiration https://www.youtube.com/watch?v=4KMKXmPbQ4E&list=UULFIcDD_2ewPpM6dk9rZlHEBA&index=4
Avatar billede valby Ekspert
16. februar 2024 - 17:07 #2
Tak for linket, men det er ikke mit problem. Jeg skulle måske have skrevet, at begge computere kører med W11.
Jeg har heldigvis en backup med Home, men det vil være ærgerligt, at køre tilbage, hvis det ikke hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2024 - 17:30 #3
#2 Kan godt se du har valgt at bruge et program til at flytte data.
Linket jeg lagde er at flytte data ved at konfigurere computerne på det samme netværk gennem Windows.
Jeg kender ikke noget  til programmet Payload.
Avatar billede valby Ekspert
16. februar 2024 - 17:45 #4
Ok, jeg har ellers fortalt dig om programmet før, men du var nok interesseret.
Jeg har lige målt på mit yousee.
Download,er 952 og Upload 117 Mbps
Det forekommer mig, at Uploaded er meget lavt. Måske er det problemet ?
Jeg har også lige haft problemer med en Wi-Fi pære, som ikke kunne tilsluttes.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2024 - 18:13 #5
Må indrømme jeg ikke fik prøvet programmet. Kan se nu du nævnte det i oktober måned sidste år
Avatar billede valby Ekspert
16. februar 2024 - 18:47 #6
Nej du kan selvfølgelig ikke interesserer dig, for alle de små programmer du ikke har brug for :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2024 - 03:27 #7
Yousee fiber sælges ofte som 1000/100 forbindelser.
Avatar billede valby Ekspert
17. februar 2024 - 20:56 #8
#7
Mener du, at 117 upload er hvad jeg kan forvente ?
Når jeg tager extender fra falder download, men upload er det sammen.
Min forbindelse til Wi Fi lamperne melder om svagt signal.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2024 - 01:34 #9
Log ind på 'mit yousee' og se dit abonnements hastighedsdata. Jeg har selv forbindelse via antennesignal (Coax) og der svinger hastigheden noget efter hvor mange andre i bebyggelsen, der er på samtidigt. På fiber er der meget få og mindre udsving.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2024 - 10:43 #10
#6 Nå valby jeg tog lige tid til at afprøve programmet. Jeg havde i starten ikke konfigureret de to computere som værende på samme netværk så jeg kunne ikke se dem. Jeg kalder mit netværk for NET og når begge computere var dette så kunne jeg se begge computere. Den ene pc hed stue og den anden kontor. Begge maskiner er Windows 10 her. Jeg ville så sende en .iso med Windows fra kontor pc til stue. men når jeg skulle acceptere overførslen så ville den ikke sende til den mappe der er den foretrukne i programmet (downloads). Når jeg valgte en anden destination der hedder overførsler som jeg har på en anden disk end systemdisken gig overførsel igennem uden problemer. det tog ca et minut og overføre installationsfilen. Jeg tænker dit problem kunne være at du ikke er på samme netværk hvis computerne indbyrdes ikke er synlige for hinanden, eller også har du samme problem som jeg havde med mappevalget. På mine computere her køres Bitdefender som antivirus og med Windows Firewall på begge maskiner. Stue compteren er en pro og kontor pc er en Home. Håber du finder fejlen. Ps jeg beholder nok programmet på tænker jeg 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2024 - 11:01 #11
"Det åbner godt nok, men står og venter på forbindelsen til hinanden"
Tjek at begge computere er på samme netværk.
Med Microsoft er der ingen garantier for at en Windows opdatering ikke kan ødelægge lige det. Du skal ind i avancerede indstillinger for denne pc
Måske video her kan hjælpe dig lidt https://www.youtube.com/watch?v=8d7jk8-iPfs
Avatar billede valby Ekspert
18. februar 2024 - 21:16 #12
Hej og tak for linket, jeg ser på det senere.
Jeg har hele tiden brugt Overførsler som mappevalg.
Når  jeg vil overføre data, åbner jeg først Payload  på den computer, som er modtager.
Som du kan se, er det længe siden, jeg installerede programmer, og det har virket fint.
Begge computere kører over yousee router, og der er ingen forandring der.
Men måske er 117 Mbps for lidt ? Jeg kan prøve at køre 5GHz, men så virker mine Wi- Fi pærer ikke.
Avatar billede valby Ekspert
18. februar 2024 - 21:34 #13
Det hjalp ikke. I øvrigt, når jeg sender, skriver Payload, at den venter på den anden for at connecte. Som jeg vist har skrevet, er min printer begyndt at vente på forbindelse, i op til et halvt minut. Jeg ringer til yousee i morgen.
Avatar billede valby Ekspert
18. februar 2024 - 22:19 #14
Det er lykkedes med at få Payload til at fungere.
På min ene PC afinstallerede jeg programmet helt med Revo. Geninstallerede og forandrede mit navn til valby. Når man sender, er der mulighed for at se, hvilke offline divices der er, og vælge den man vil sende til. Så det er jeg rigtig glad for.😁
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2024 - 05:36 #15
Dine 117 MBps er forbindelsen ud af huset. Din hastighed lokalt på samme net er som dine netkort kan blive enige om er maks.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2024 - 07:47 #16
Din hastighed er ikke et problem. Jeg har 50/10 og det virkede fint når der blot kom hul igennem.
Downloads mappen virkede her ikke helt fra start af og jeg ændrede til den mappe der hedder overførsler hos mig der ligger helt udenfor systemdrevet. Så virkede det fint. Jeg tænker nogle rettigheder kan være problemet.
Avatar billede valby Ekspert
22. februar 2024 - 13:14 #17
På grund af en inkompetent medarbejder, ved telefonerne hos yousee, har jeg været uden internet i tre dage.

I skal begge have mange tak for jeres indlæg😊