Avatar billede Filholm Seniormester
18. februar 2024 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Liste ud fra kriterie

Jeg fører et rangliste system for en dart klub.

Regnearket tæller op hvor mange point en spiller har og genererer en dynamisk liste fra højeste antal point og ned.

Selve rangliste består af tre kolonner
Spillernavn - Point - antal gange man har deltaget
Michael    -  42p  -  10
Nicolai    -    36p  -  13
Thomas  -    30p  -  12
Phillip      -    12p  -  4
Hanne    -    7p    -  7

Det her er ikke alle, der er 29 spillere i alt på listen.

Jeg har brug for at regnearket automatisk laver en anden dynamisk liste (fra nummer 1 og ned), men på denne liste skal alle de spillere, der har deltaget mindre end 6 gange sorteres fra. Den skal være dynamisk fordi (i dette eksempel) har Phillip "kun" deltaget 4 gange, men hvis han når op på 6 deltagelser, så skal han medtages på den nye liste.

Jeg håber det giver mening.
Avatar billede ebea Ekspert
18. februar 2024 - 08:31 #1
Det bedste ville være, at uploade det ark du bruger. Det giver en oversigt over mulighederne for at se hvor der tælles, og hvordan det er sat op.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. februar 2024 - 09:17 #2
Du kan prøve at se om det her kan være til hjælp. Kolonne F:H er hjælpeceller, kolonne K:M er resultatet. Kolonne A:C er en Excel tabel, hvor du bare kan fylde nye reultater på.

https://www.dropbox.com/scl/fi/739uhbv2wtyvcw8e3peul/Liste_ud_fra_kriterie.xlsx?rlkey=nqprviicw41iiyml0yrlxkacc&dl=0
Avatar billede Filholm Seniormester
18. februar 2024 - 20:33 #3
=FILTRER ser ud til at gøre arbejdet