Avatar billede eksmojo Forsker
18. februar 2024 - 18:15 Der er 4 kommentarer

Konverter videofil på på ca. 50 MB til under 25 MB

Jeg har prøvet flere konverterings programmer
og har svært ved at finde et
der kan
Konverter videofil på på ca. 50 MB til under 25 MB

Dem jeg har prøvet
kan man konvertere flere gange - samme fil
og har svært ved at nå under 25 MB
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. februar 2024 - 19:58 #1
Du bør kun konvertere 1 gang -det koster i kvalitet. Prøv at skrue på parametrene f.eks. fra 60hz til 30hz eller fra 1920*1080 til 1600*900 - men hvorfor konvertere.
Avatar billede eksmojo Forsker
18. februar 2024 - 20:00 #2
Det er fordi filer større end 25MB
ikke kan sendes på Messenger
Avatar billede kurtba Ekspert
18. februar 2024 - 22:28 #3
Når du spørger om at konvertere en fil, så den fylder mindre, bør du oplyse, hvilket format den har nu, idet visse formater er meget mere komprimerede i forvejen end andre er.
Nu ved jeg heller ikke, hvordan og i hvilken forbindelse, at filen skal bruges, men ellers kan man jo vælge at uploade den på nettet og så sende et link til filen via messenger, hvor pgl. så får oplyst, hvor pgl. kan hente den. F.eks. via www. wetransfer.com (gratis)
Avatar billede frem-ad Professor
20. februar 2024 - 15:32 #4
Den jeg har bedst erfaringer med er Format Factory https://format-factory.en.softonic.com/?ex=RAMP-1768.0 Der vælger du hvilket slut format du vil have (det kan godt være det samme format som eksisterende) så kommer der et vindue frem hvor du tilføjer filen trykker på Destinations-instillinger der kan nedsætte kvalitet betydelig.