Avatar billede swamboo Seniormester
20. februar 2024 - 22:18 Der er 2 kommentarer

Mit ark er dødt

Hejsa.

Jeg er begyndt at opleve at mit ark pludselig ikke har noget kode.
Min userform er helt intakt, men alt hvad der hedder kode er væk - hvilket på kraftigt underdrevet er mega træls.

Ved du hvad man kan gøre, eller hvordan det kan undgå's?
På forhånd tak! :-)
Avatar billede kim1a Ekspert
21. februar 2024 - 07:41 #1
Nu giver du ikke yderligere info, så vi starter helt lavpraktisk. Husker du at gemme som xlsm eller xlsb? Hvis du gemmer som xlsx kan der ikke gemmes kode.
Avatar billede MaxZpaD Professor
21. februar 2024 - 08:41 #2
@ #1
Hvis UserForm er intakt, som der skrives, vil jeg antage, at filen er gemt i et af de makro-understøttende formater.

@swamboo
Det er svært - hvis ikke umuligt - at spore eller forklare, når noget "bare forsvinder", for hvor skal man starte med at lede, når det, man leder efter, ikke er der? Så fuld forståelse for at det er mega træls!
Det, jeg selv ville gøre, er at oprette en test-fil, hvor jeg ad flere omgange gemmer kode i ark, gemmer filen, åbner igen og tjekker, om koden er der. Evt. også lukker Excel helt ned ind imellem. Det er ikke sikkert, det fører til en opklaring, men det vil vise, om din Excel-version har et generelt problem med at gemme kode (hvilket umiddelbart lyder usandsynligt, men man skal jo starte et sted i fejlsøgningen).