28. februar 2024 - 09:05 Der er 15 kommentarer

Tastatur mistet snabel a

Jeg har et apple tastatur der er koblet til en windows styret computer
Indtil videre har jeg skrevet snabel A ved at bruge genvejen ctrl alt og 2
Min nu åbner denne genvej et nyt vindue - eller går til vinduet lige før - og skriver ikke snabel A
Har også prøvet alt og den knap der har snabel a (lige ved enter) men det hjælper ikke
Jeg kan ikke skrive snabel a og det holder ikke
nogen der kan hjælpe
Avatar billede kulawig Professor
28. februar 2024 - 09:20 #1
har du prøvet at pille tastatur ud .. genstarte og sætte det i igen

ellers læs denne
https://www.netmonster.dk/mac-tastatur-til-windows/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2024 - 09:28 #2
1. Tjek at du stadig kører med dansk tastetur-layout
2. Hvis du kører med "Fjernkomputer"/"Terminal Services" eller virtuelle maskiner der gør brug af Remote Services, findes der, som jeg husker det, en fejl, der netop fjerner @. Den ophæves ved at gå i vinduet med fjernmaskinen og trykke to gange CTRL.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2024 - 09:59 #3
Hvad sker der, hvis du bruger den højre alt-taste sammen med 2?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2024 - 11:53 #4
Du kan også holde Alt nede og taste 64= @
28. februar 2024 - 12:03 #5
alt plus 64 virker ikke  skriver 2
alt plus 2 skriver 2
genstart virker ikke
ved ikke hvordan man kommer på "fjerncomputer"
28. februar 2024 - 12:07 #6
bruger dans tastatur
og virker ikke som om jeg kører fjern computer

HJÆLP...
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2024 - 12:14 #7
prød at gå ned i højre hjørne og se om der er valgt Dansk tastatur?
https://ibb.co/qN2z23y
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2024 - 13:29 #8
#5: Du er med på, at det skal være HØJRE alt-taste?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2024 - 13:43 #9
Prøv at holde ALT nede og taste 6 4 på det numeriske tastatur og slip ALT tasten.

Alternativt kan du kopiere og sæt ind fra en tekst med @
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2024 - 13:46 #10
#9 = foreslået i #4
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2024 - 13:56 #11
For lige at kontrollere dit tastatur? hold Alt nede og tast 0174 får du så ® Copyright tegnet?®
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2024 - 15:06 #12
© det skulle være Alt+0169 ©  ikke Alt 0174 som er ®
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. februar 2024 - 17:46 #13
#3
Jeg bruger et Apple tastatur til Windows, og her virker kun HØJRE ALT + 2
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. februar 2024 - 17:54 #14
Rettelse:
CTRL+ALT+2 - både højre og venstre - virker også hos mig.
Avatar billede Jordegern Seniormester
01. marts 2024 - 03:20 #15
Jeg har også en windows maskine med et apple tastatur. Når jeg skal skrive @, trykker jeg ctrl + alt + 2. Men det er jo det spørger ikke kan.
Jeg har en løsning. Den er dog lidt omstændig.
Jeg har en app på min computer, der kan skrive tekst. Så har jeg lagt min email ind. Når jeg skal skrive min email klikker jeg to gange med musen og så skriver computeren min email. Det samme med mit telefonnummer og min adresse og mange andre ting, som jeg skriver jævnligt. Nu er det ikke for at gøre reklame, men appen hedder phrase express.
Det vil løse problemet at lægge sådan en app ind, kopiere @ fra en email og oprette en genvej.