Avatar billede bhh Mester
29. februar 2024 - 09:05 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Tidsberegning lægge minutter sammen og trække minutter fra

Hej
I excel kan man lægge minutter sammen, når felterne er formateret korrekt, men hvorledes trækker man minutter fra?

F.eks:

0:10 + 0:20 + 0:40 - (minus) 0:10 = 1:00
Hver tid er selvfølgelig i hvert sit felt. Feltet med "Minus tid" hvordan skal den tastes?
Mvh
Britta
Avatar billede MaxZpaD Professor
29. februar 2024 - 09:46 #1
Nu har jeg prøvet et par forskellige ting, og jeg tror simpelthen ikke, at Excel forstår "negative minutter" som en tidsværdi, så jeg vil mene, at du skal indbygge det i dine formler, dvs. eksempelvis A1 + B1 + C1 - D1, hvor cellerne indeholder de angivne minutter.
Avatar billede bhh Mester
29. februar 2024 - 10:03 #2
Jeg har også selv prøvet forskellige muligheder.
Jeg vil gøre det med en formel som du skriver.
Tak for din tid og svaret.
Avatar billede ebea Ekspert
29. februar 2024 - 12:37 #3
#1 - Excel kan godt forstå "negative minutter", hvis de (som du selv har skrevet), er indeholdt i en celle.
Som spørgeren stiller det op, er det blot en tekst streng, uden nogen tids værdi, fordi der ikke er defineret nogen celler, hvor Excel kan forstå f.eks. 00:10 uanset om det er plus eller minus.
Avatar billede bjarnehansen Mester
29. februar 2024 - 13:06 #4
man kan under indstillinger - avanceret bruge 1904 datosystem