Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2024 - 10:18 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

srprism-3.2.7-windows_x86_64 proces kører

En af mine venner har en pc med Windows 10. I joblisten er der et program/proces, der belaster disken urimeligt meget. Processen er: srprism-3.2.7-windows_x86_64. Jeg kan ikke umiddelbart finde et svar på Google. Kender nogen til dette problem, og hvad kan man gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 10:31 #1
Har du forsøgt at lukke ned for alt der starter med Windows. Både fra start og men også tjenester du finder ved i søg at skrive msconfig og gå i tjenester.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 10:40 #2
Kan det være relateret til dette?
https://github.com/ncbi/SRPRISM
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2024 - 12:41 #3
#2 den havde jeg også fundet, men forstod ikke meget. Er der nogen, der ved hvad programmet laver?
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2024 - 12:55 #4
#1 Tak for svaret. Det har jeg ikke forsøgt endnu, da han ikke bor lige om hjørnet. Vil teste ved næste besøg.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 13:06 #5
Jeg læste i øvrigt for et par dage siden at der på github var problemer med at der florerer mange næsten identiske filer der er modificeret en smule og at der i disse kan være Malware i. Så man skal for tiden være påpasselig.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 13:12 #6
Bruger du eller har du brugt  MS Visual Studio 2019 i Windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 13:26 #7
Prøvede at kigge lidt mede på srprism
Fik oversat det til dansk og det lyder følgende:

SRPRISM (Single Read Paired Read Indel Substitution Minimizer), et justeringsværktøj til at justere aflæsninger uden splejsninger, præsenteres som et fleksibelt læsekortlægningsværktøj, der giver eksplicitte garantier for resultater

Kan du ud fra det se en sammenhæng med noget andet du har brugt computeren til?
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2024 - 13:30 #8
#7 Tak for oversættelsen, men det gjorde mig ikke klogere. Jeg ved han arbejder meget med videoredigering, så kan være en del af dette? Jeg venter lige om der kommer andre bud på fænomenet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2024 - 13:46 #9
Kigger du i bunden på det link jeg lagde så stod der noget med MS Visual Studio 2019 der under Windows
Avatar billede INK Ekspert
03. marts 2024 - 12:50 #10
@220661 Tak for dine svar. Jeg lukker her, da der ikke er andre bud.
Avatar billede f-arn Guru
03. marts 2024 - 20:56 #11
Nu har jeg kørt navnet gennem flere databaser uden at få et fornuftigt svar...

Er den digitalt signeret?

Har du prøvet at uploade den til VirusTotal?
Avatar billede INK Ekspert
03. marts 2024 - 21:45 #12
#11 Nej til begge spørgsmål. Men det vil jeg kikke på. Min ven som har problemet bor desværre ikke lige rundt om hjørnet, så det må vente til næste gang. Tak for interessen.