Avatar billede Prevo Praktikant
04. marts 2024 - 20:49 Der er 6 kommentarer

PIN-kode accepteres ikke

Hej.

Har problemer med en Samsung mobil (huske ikke modellen).

Den vil ikke acceptere PIN-koden. Når jeg forsøger får jeg at vide der er brugt for mange forsøg, prøv igen om xx timer...

Er helt sikker på det er den rigtige PIN-kode.

Prøvede først at bestille en nyt sim-kort (det er det, der sidder i den nu). Men det hjalp ikke. den gør stadig som nævnt. Husker at bruge den ny PUK- og PIN-kode.

Er telefonen i stykker?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. marts 2024 - 00:02 #1
Den pinkode den spørger om, er sandsynligvis sikkerhedspinkoden til at låse mobilen op og ikke pinkoden til simkortet.

Har du oprettet en sådan kode i menuen Låseskærm i indstillingerne på et tidspunkt?
I så fald er det den pinkode du skal taste.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. marts 2024 - 06:15 #2
Forklaring til mit indlæg #1:

Normalt er den første pin-kode, der spørges om ved opstart af en mobil, den kode der åbner simkortet.
Hvis den tastes forkert tre gange, bedes man indtaste puk-nummeret.
Den vil aldrig lade dig vente i xx antal timer, før du kan prøve igen, hvis du taster pin-koden til simkortet forkert.

For at være sikker på hvilken pin-kode den spørger om, så sluk mobilen og tag simkortet ud og start mobilen igen.
Hvis den stadig spørger om pinkode, så kan det kun være en pinkode, som du selv har oprettet i Menuen Låseskærm i indstillinger. Hvis du ikke har oprettet en sådan pinkode, så skal mobilen nulstilles (Den tager vi senere, hvis det bliver aktuelt)
Avatar billede Stigers Juniormester
05. marts 2024 - 16:52 #3
Beklager, men pinkode er forkert.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. marts 2024 - 18:15 #4
Tror desværre noget er gået galt med din mobil.

Du bliver umiddelbart nok nødt til at nulstille den for at finde ud af om det hjælper, men du mister alt der ligger på den!

Læs mere om nulstilling her...

https://www.samsung.com/dk/support/mobile-devices/hvordan-udforer-jeg-en-fabriksnulstilling-pa-min-mobilenhed/#:~:text=Hvis%20din%20enhed%20ikke%20har,Du%20kan%20derefter%20slippe%20knapperne.

Hvis andre har bud på hvad du kan gøre uden at nulstille mobilen, så skal de være velkomne i tråden.
Avatar billede Prevo Praktikant
06. marts 2024 - 03:07 #5
Jeg har fuldstændig glemt jeg havde oprettet spørgsmålet. I mellemtiden har jeg indleveret mobilen til reparation. :(

Er overbevist om svare 1 og 2 er rigtige.

Tænk man først kan kvaje sig. Og dernæst glemme dette. Hvilken nedtur.

At jeg glemte spørgsmålet kommer dog ikke helt bag på mig. Er hårdt ramt af stress, herunder hukommelsesproblemer.

Håber I tilgiver jeg unødigt at taget Jeres tid.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. marts 2024 - 06:58 #6
Det er helt ok. Så er vi to med stress og diverse følgesygdomme ;-)

Jeg håber de fikser din mobil.

Skriv gerne tilbage om de fik den ordnet, når du får den tilbage.