Avatar billede imma Forsker
04. marts 2024 - 21:15 Der er 2 kommentarer

Opstart Intel nuc via timer

Hej allesammen

Jeg har en Intel nuc på arbejdspladsen - den fungerer fint - den bliver brugt til at vise billeder på fra kodi(OneDrive)

Er det muligt at få den til at starte og slukke automatisk og starte op og vise de samme mapper alle ugens dage?

Tillægsspørgsmål - kan man få den til ikke at skulle bruge kode hver gang man logger på computeren - bare ren opstart

På forhånd tak

Det er Windows 10 - og den nyeste kodi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. marts 2024 - 13:44 #1
Det er nok 'vækningen', der er mest tricky, men kunne det måske styres med noget WOL fra en anden PC/server på netværket, der kunne skyde en MagicPacket afsted til den?

Nedlukningen kan planlægges i Task Scheduler'en og om end der findes et hav af gratis tools, der kan logge på automatisk, selv med domain logon - alternativt logge på med lokal user uden password, kan det af indlysende årsager ikke anbefales!
Avatar billede imma Forsker
05. marts 2024 - 17:18 #2
Ja muligvis.  Det driller lidt.  Men jeg roder videre