Avatar billede thomsendk Juniormester
08. marts 2024 - 15:56 Der er 8 kommentarer

Opretning af mapper i W10.

Har i nogen tid ikke kunne oprette nye mapper på skrivebord med hjælp af højreklik.Har opdat.W10.Heller ikke via knappen Ny mappe.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 17:00 #1
på skrivebordet uden du har programmer åbne, hvad sker der hvis du trykker:
ctrl+shift+N?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 17:26 #2
Avatar billede thomsendk Juniormester
09. marts 2024 - 15:09 #3
Når jeg trykke ctrl osv,så sker der ike noget.
Har også prøvet den fra tube,men her står der noget andet når jeg kommer et stykke ind i oplysningerne.Har 2 klip,men hvordan får jeg dem lagt med her ?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 16:04 #4
ctrl+shift+N virker kun hvis du er på skrivebordet uden andre programmer der kører, men det tænker jeg du forstod.
Til at vise billeder her bruges typisk https://da.imgbb.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 16:05 #5
Men prøv også dette:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 16:21 #6
Har du systemgendannelse aktivt?
I søg kan du skrive rstrui.exe og her se om du har et punkt fra dengang at det virkede rigtigt.
Avatar billede thomsendk Juniormester
11. marts 2024 - 14:34 #7
Har nu forsøgt dine forslag,men desværre har det ikke hjulpet.Måske jeg har gjort det forkert,har dog prøvet flere gange.
Nu er den pc (en gammel stationær) kun en back up,lager osv pc.
Lavede nogle mapper på min faste pc og via usb fik jeg lagt nogle mapper over.De virker som de skal,så nu tager jeg den så herfra.Måske der sker noget.
Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2024 - 16:47 #8
#3 Da du var i registeret tjekkede du så om den kode der blev vist i video lå der og var korrekt? Koden er det jeg kopierer ind her nedenunder. Du kan kopiere og sætte ind i stedet for at skrive.

{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}