09. marts 2024 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Windows 10 "bundlinie" reagerer ikke.....

Hej,
En ven af mig, har en Thinkpad, med Win 10 installeret.  Nu er windows 10 og vennen så ABSOLUT 2 forskellige universer, så det problem med hans "bundlinie" på Win 10 overskuer han ikke. Derfor spørger ham mig.  Og som en sædvenlig bruger husker han ikke hvad han gjorde før tilgangen til denne "bundlinie" forsvandt.

Flytter han (og jeg senere) musepilen med i denne "bundlinie" og klikker, sker der absolut intet. Både på pad'en og den tilsluttede mus. Mus og pad virker på ikonerne på resten af skærmen . Udfra dette vurderer jeg, (næsten  sikker !!),  at der er en indstilling, som har skiftet status ( on --> off ), men jeg kommer ikke ind i systemet for at  tilbageføre (bruger sædvanligvis en ikon i denne "afbrudte" bundlinie).  Hvad gør jeg for at hjælpe vennen ilbage til i en tilfreds situation ???? (PS: også mig ..)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. marts 2024 - 16:40 #1
Med "bundlinje" tror jeg at du mener proceslinjen nederst!

Nedenstående tekst er taget fra nettet:

Få vist en skjult proceslinje
Hvis du ikke kan se Start eller proceslinjen, er proceslinjen muligvis skjult. Hvis du vil se det, kan du prøve disse trin. Tryk på Windows-tasten + I for at få adgang til Indstillinger,og vælg derefter Tilpasning > proceslinje . Slå Lås proceslinjen til.

Håber det kan løse problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 16:52 #2
Tryk Win taste+I
Gå i personlig tilpasning
Gå i proceslinje
Tjek herinde om der er et hak ved at proceslinjen skal skjules i skrivebordstilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 16:54 #3
09. marts 2024 - 17:40 #4
HEJ,

1 milliørd tak (1 milliørd er et valgffrit tal mellem 0 og + uendeligt, efter brugers valg !) til alle .

Det løste problemet. Det VAR en  kontakt, som havde slået sig off. Nu kører alt som det skal og vi er 2 glade (og super tilfredse ) brugere.

MVH

KSH
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 18:13 #5
Lyder godt Kristian
Market det/de forslag der løste problemet.
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 20:02 #6
Indlæg 1 til 3 har løsningen og ikke #5 som du valgte 😉
10. marts 2024 - 13:43 #7
Hej
#6 (220661),

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der har mest ret.  Jeg valgte løsning #5 og opnåede det jeg ønskede , nemlig at min proceslinie (= "bundlinie") virkede (igen), som den skulle. Og det må vel være det optimale.

MVH

Kr