Avatar billede phm1970 Mester
11. marts 2024 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formaterecelle farve efter ord

Hej,

nogen der kan hjælpe mig med at lave en betinget formatering som sætter farven på celle a1 efter hvilket ord der står i celle a2
min tanke er at hvis der står grøn i celle a2 så skal cellen i a1 blive grøn....

håber nogen har en ide ?
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 10:57 #1
Du kan "kun" bruge betinget formatering, ved at bruge et bestemt ord, for en farve. Du kan ikke bruge en farve, til at bestemme formateringen (så skal det laves i VBA).

Men marker A1, gå op i Betinget formatering, vælg "Ny regel", vælg derefter "Brug en formel .....", og indsæt denne formel:  =A2="Grøn"
Avatar billede phm1970 Mester
11. marts 2024 - 11:43 #2
jeg nåede frem til samme løsning :) en regel for hver farve
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 13:01 #3
#2 - ja, det er det nemmeste 😊