Avatar billede rasmus1970 Mester
11. marts 2024 - 14:55 Der er 9 kommentarer

Eloverblik

Hej
Er der nogen der har haft succes med at hente data via api fra eloverblik ?
og er der en opskrift på det ?
//Rasmus
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 15:42 #1
Jeg prøvede sidste år, i en periode i Juni måned. Men det endte op med, at være et "tungt" system at håndtere, og meget skulle laves manuelt, alligevel, for at få noget brugbart opstilling af ens egen data.
Så nu, bruger jeg at logge ind én gang i døgnet hos Andel.dk og henter alle mine data, sætter dem ind i en opstilling jeg har lavet med alle mine forbrugsdata, og så er det egentlig det der er nødvendigt, for at få et samlet overblik, hurtigt og nemt.
Og jeg ved på kroner og ører, hvad næste måneds elregning bliver (hvis man har månedsafregning), før at jeg får den officielle regning fra selskabet.
Avatar billede be_nice Juniormester
11. marts 2024 - 18:22 #2
Hej Rasmus,

Jeg kan anbefale denne løsning du kan downloade her - der er lige lidt opsætning, men når du først har fået dette på plads, så fungerer det ret godt. Det viser så ikke de præcise priser fra den elaftale du måtte have - men jeg klarer mig fint uden de eksakte priser.

https://www.niras.dk/nyheder/hold-din-elregning-i-kort-snor-med-hverdags-data-science/

Bemærk at den nøgle du skal generere for at give arket adgang til at hente data skal fornys en gang om året (mener jeg det er)
Avatar billede rasmus1970 Mester
11. marts 2024 - 18:58 #3
Niras virker ikke, jeg har flere jeg skal hente fra som 3 part, så det er mere ebea løsningen jeg går efter, har du stadig koden ?
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 19:26 #4
#3 - Er det mig du refererer til? Sæt et lille hash mark med reference til indlægget, så folk ved hvem det relaterer til.

Er det mig, så ja, jeg har det Token jeg fik dengang. Testede det i eftermiddags, men akkurat i dag, er der problemer med datahubben, så jeg kom ikke igennem
Avatar billede rasmus1970 Mester
11. marts 2024 - 19:43 #5
#4 #ebea ja, det var dig :-)
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 20:16 #6
#5 - du kan jo hente fuldstændig de samme data, ved at bruge dit MitID login.
Du kan hente ned på minut interval, som enten en Excel eller CSV fil.
Avatar billede rasmus1970 Mester
11. marts 2024 - 20:40 #7
#6 det er fordi jeg har flere forskellige jeg skal hente fra, så derfor vil jeg gerne automatisere det
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2024 - 21:08 #8
#7 - selvom du fåer et Token, til at automatisere data hentning, så er det stadig kun dine egne du kan hente.
Det udstedte adgang, er til personlig brug.
Avatar billede rasmus1970 Mester
12. marts 2024 - 05:49 #9
#8 ikke når jeg har 3 parts adgang