Avatar billede Lasse Novice
12. marts 2024 - 11:33 Der er 21 kommentarer

Nokia 3210

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med en unlock kode til en oldsag af mobiltelefon Nokia 3210
Mobilen finder kun tdc som net operatør og accepterer ikke andet.
Emei kode 449148106281138
Eller måske er link til en unlock side, hvis de stadig findes.
På forhånd tak
Lasse
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2024 - 11:54 #1
Hvis det er sim-kort koden, kan du få den hos din operatør. Hvis det er en adgangskode, kan du vel nulstille telefonen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2024 - 12:01 #3
Det er vist kun TDC der udbyder 2G netværk i dag: https://meremobil.dk/2023/05/hvornaar-lukker-2g-mobilnettet/
Avatar billede Lasse Novice
12. marts 2024 - 13:01 #4
Tak for svar
Det er faktisk ikke tdc tlf vælger som net operatør men tdk mobil, hvad er det ?
Når jeg sætter sim kort i kommer der ikke nogen besked men besked om at der ikke forbindelse til netværk når jeg forsøger at ringe op
Ink: hvilken operatør mener du ? Sim kortet er et taletidskort fra lyca
Henrik: ja jeg kan se i dit link at der er en der har fået hjælp ved at få tilsendt en unlock code, Det var det jeg havde håbet på. Den jeg selv kan finde virker ikke.
Men måske er der noget helt andet der er galt ?
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2024 - 14:33 #5
ja gå til opratøren og håb op de stadig har kode

ellers må du finde en computer til at køre win 98 og som har en comport (usb til comport giver ikke strøm)

et datakabel https://www.aliexpress.com/item/4000197608791.html
og et værktøj der kan låse mobilen op mener det hed nokiatools
en sim-lås hedder en SP-lock

#3 TT-nettet har stadig deres 2g net åbent endnu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2024 - 15:04 #6
#5 Iflg. den artikel jeg linker til, har de ikke deres eget, men roamer hos TDC.
Avatar billede Lasse Novice
12. marts 2024 - 16:17 #7
Puren:
Når du skriver operatøren , hvilken operatør mener du så.
Som skrevet har jeg et taletidskort fra lyca, er det dem du mener?
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2024 - 16:45 #8
Nej operatøren der solgte mobilen i sin tid
Avatar billede Lasse Novice
12. marts 2024 - 17:15 #9
Ups det er mange år siden så det kan jeg ikke huske men telefonen viser kun tdk-mobil når jeg skal vælge netværk. Ved du hvad det er ?
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2024 - 17:32 #10
operatøren er den eneste der har den kode
Avatar billede Lasse Novice
13. marts 2024 - 12:01 #11
Er der nogen der ved om der stadig er teleselskaber som sælger taletidskort / abonnement til 2 g netværk?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2024 - 12:27 #12
Jeg har tilflældigvis selv en Nokia 3210, som jeg i går fandt frem og prøvede at sætte et SIM-kort i fra "Lebara". Det vil den ikke :-) - for Lebara har ingen samarbejde med TDC, der som sagt driver det tilbageværende 2G netværk.

Men jeg kunne gå ind og søge tilgængelige operatører frem, og fik også TDK-Mobil som eneste operatør. Det i sig selv er der jo ikke noget mærkeligt i, da det kun er TDC der har netværket... - og de hedder så åbenbart "TDK" i operatørsprog - i hvert fald i de gamle Nokia´er.

Jeg ville nok kontakte TDC/Yousee, og høre dem om de kunne hjælpe med et SIM-kort/abonnement - evt. via en af deres lavpris operatører...
Avatar billede kurtba Ekspert
13. marts 2024 - 23:32 #13
Lyca anvender Telia/Telenors net, og selv om de evt. kan roame til tdc.s 2g netværk, er det ikke sikkert, at tdc tillader det, på en telefon som umiddelbart er låst til til tdc.
Så vidt jeg kan finde ud af, så sælger tdc ikke taletidskort længere, og jeg har heller ikke kunnet finde andre selskaber som gør det og bruger tdc netværk.
Jeg kan kun finde selskaber som bruger Telia/Telenor eller 3-netværk.
Brugte mobiltelefoner kan man jo næsten få smidt i hovedet, så mon ikke det vil være lettere bare at finde en nyere model til billige penge, som så formentlig heller ikke er låst til en bestemt operatør.
Overvej i samme ombæring om ikke et abonnement til 19 kr. hos Lebara vil være bedre, da du så ikke vil være begrænset af 2g netværket. 5 timer og 5gb data for 19 kr. er dæleme billigt.
Avatar billede Lasse Novice
14. marts 2024 - 11:16 #14
Tak for jeres indput
Jo der er ikke meget fornuft i at prøve at få gang i min gamle Nokia,men jeg synes bare det kunne være spændende om det kunne lykkes, ren nostalgi.
Avatar billede puren Ekspert
14. marts 2024 - 11:47 #15
jeg er helt på bøgle længde med dig... i ren nostalgi kunne det da være sjovt at lege med igen jeg havde købt kablet som jeg tidligere linket til og taget den der fra men hell nu er jeg jo også bare en nørd
Avatar billede Lasse Novice
14. marts 2024 - 12:55 #16
Pure:
Jeg vil såmænd gerne købe kablet men jeg er helt blank ift hvordan jeg skal bruge, så det vil jeg nok ikke få meget ud af 🙁
Avatar billede puren Ekspert
14. marts 2024 - 14:09 #17
Den ene ende i comporten og den anden i mobilen(fjern bagcovert og på ved siden af sim-kortet er der 6 kontakt punkter) og lade Nokiatool klare resten
Avatar billede Lasse Novice
14. marts 2024 - 22:37 #18
Tak det kan jeg måske finde ud af. Jeg må se om jeg kan finde en der har en pc med win 98 og som har en comport men hvordan får jeg fat i nokiatools ? Er det “Nokia Software Recovery Tool “som jeg kan finde på nettet?
Men allerførst vil jeg tage en uge på ferie og vender tilbage hvis det lykkes for at få det til at fungere
Avatar billede Slawomir Seniormester
19. marts 2024 - 17:55 #19
Avatar billede Lasse Novice
09. april 2024 - 21:07 #20
Så er der igen liv i den gamle Nokia😀
Jeg har fået abonnement hos fastnet.nu som bruger tdc netværk og 2g
Så nu kan den både ringe og skrive sms ( hvis man har tid og tålmodighed)
Batteriet fungerer fint og holder strøm selv efter så mang år uden at være opladet.
Tak til jer som er kommet med tip og kommentarer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2024 - 09:50 #21
Tak for info - Interessant løsning - jeg har i 20 år gået og holdt på mit gamle fastnetnummer i forventning om at kunne flytte det til mobil... - til en af børnene. Det kan jeg så nu - men nu har børnene haft deres egne telefoner/numre i så lang tid at det ikke giver mening.
Mine gamle forældre har fortsat deres fastnetnummer, så hos dem kunne en gammel Nokia telefon måske også være sagen.. (Jeg har flere på lager).